افزایش بهره وری در صنعت پخش

عمده فروشان و توزیع کنندگان چگونه میتوانند از تجزیه و تحلیل برای افزایش بهره وری استفاده کنند؟

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۷ نویسنده: shahin

عمده فروشان و توزیع کنندگان چگونه می توانند از تجزیه و تحلیل برای افزایش بهره وری استفاده کنند؟

طبق نظر سنجی ها، نگرانی های اصلی کسب و کار در صنعت پخش، در مورد چگونگی بکارگیری فناوری جدید، دیجیتالی کردن عملیات ها و حضور رقبا در فضای توزیع و پخش، صورت می گیرند. با فضای دیجیتالی امروز که به سرعت در حال تغییر است و کمبود همیشگی نیروی انسانی ، فعالیت در صنعت پخش،  نیازمند مدیریت مناسب این تغییرات است.

نگرانی ها در مورد چگونگی پیاده سازی سریع و کارآمد پیشرفت های جدید دیجیتالی ، و چگونگی استخدام استعدادهای جدید و مناسب برای شرکت و موفقیت آنها در حفظ مشتریان است.
علاوه بر تغییرات فناوری ، سه نگرانی مهم دیگر در سال 97 عبارتند از ثبات مثبت اقتصادی، تاثیرات قوانین مالیاتی بر کسب و کارها و M & A در فرآیند زنجیره تامین.

فناوری

برای سومین سال متوالی، اولویت های اصلی توزیع کنندگان در زمینه فناوری، بکارگیری تجارت الكترونیكی، CRM و فناوری تلفن همراه در فرآیند فروش است. همچنین در میان برنامه های توزیع کنندگان، سیستم های  Cloud / SaaS ، فناوری حسابداری مالی و سایر برنامه ها نیز به چشم می خورد.
علاوه بر این، شرکت های پخش زمان بندی ها و مقاصد خود را برای پاسخ به آپدیت های (به روز رسانی ها) فناوری مورد استفاده در سازمان های خود مشخص کردند. در زیر چهار ابزار برتر و میزان استفاده از آنها در سراسر صنعت  پخش، در سال 2018، آورده شده است.

کاربرد فناوری

اما عمده فروشان و توزیع کنندگان چگونه می توانند از تجیزه و تحلیل برای افزایش بهره وری استفاده کنند؟
عمده فروشی و توزیع ، بخش مهمی برای اقتصاد ایران هستند. حرکت یک کالا بخش مهمی از زنجیره تامین است و تجزیه و تحلیل(analytics) می تواند نقشی کلیدی در بهره وری این امر داشته باشد – تولید محصول مناسب در صورتی که نتواند در زمان مناسب به خرده فروش (یا سایر مشتریان تجاری) برسد، فایده ای نخواهد داشت.

با این حال، تغییرات در فناوری و تقاضای خرده فروشان به این معناست که صنعت  توزیع و پخش در حال تغییر است.
مانند بسیاری از صنایع، فناوری جدید و تغییرات اقتصادی جهانی بر شرکت های عمده فروشی و توزیع تاثیر گذاشته است. چگونه؟
آنها(توزیع کنندگان) از یک سمت با تولیدکنندگانی که به دنبال اثربخشی بیشتر بوده و از سمت دیگر با خرده فروشانی که به دنبال پاسخگویی سریعتر هستند، مواجه هستند. بنابراین اختلال در فناوری به معنای وجود فشارهایی قابل توجه خواهد بود.
اکنون خرده فروشان می توانند از بازار های عمده فروشی آنلاین استفاده کنند تا به طور مستقیم با تولیدکنندگان در ارتباط باشند ، و به طور کامل توزیع کننده را از بین ببرند. امروزه، بسیاری از توزیع کنندگان و عمده فروشان به طور فزاینده ای در تلاش برای مقابله با دنیای دیجیتال هستند.

حل مشکلات و نگرانی ها

به عنوان یک عمده فروش یا توزیع کننده، با توجه به فناوری و راهکارهای موجود ، بزرگترین چالشی که با آن مواجه خواهید شد، نیاز به کاهش هزینه ها است. که مدیریت انتظارات رشد، تغییر نیازهای مشتری و افزایش رقابت را نیز به دنبال دارد.

با فرآیند بهینه سازی(streamlining) شروع کنید.

به منظور کاهش هزینه ها در کنار بهبود روابط مشتری ، عمده فروشان و توزیع کنندگان استراتژی های نمودار زیر را بکار می گیرند:

هنگامی که هدف، کاهش هزینه ها و افزایش مرزها(margin) است ، توزیع کنندگان پیشرو در صنعت، به دنبال بهینه سازی(streamlining) فرایندها و همچنین بهینه سازی زنجیره های تامین خود هستند.
“فرایندهای بهینه شده” به این معنا است که سازمان ها می توانند با تأثیر کمتر بر منابعشان، بهتر کار و فعالیت کنند. بهینه سازی زنجیره تامین به این معنا است که آنها می توانند به طور موثرتری موجودی شان را مدیریت کرده، و قیمت محصولات شان را کنترل نمایند.

چه فناوری هایی برای حل مشکلات در دسترس هستند؟  ERP

برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP) پایه و اساسی برای تغییرات لازم در هر کسب و کار است. این فناوری، فرآیند های حیاتی back-end یک کسب و کار را مدیریت می کند. فرایندهایی از قبیل تاریخچه خرید، صورتحساب و جزئیات حمل و نقل، مدیریت زنجیره تامین، اطلاعات حسابداری و مالی .
در ابتدای ترین سطح، یک نرم افزار ERP مدرن (که ما آن را مدیریت سازمان می نامیم) پلت فرم مورد نیاز برای مدرن سازی فناوری، بهبود همکاری و بهینه سازی فرایندها را فراهم می کند.
با این حال، برای تبدیل شدن به یک رهبر در صنعت توزیع و پخش، آمار نشان می دهد که شما به یک راهکار ERP یکپارچه نیاز دارید، که فرآیند رساندن محصولات به مشتریان را متمرکز کند.

چگونه پیاده سازی ERP به صنعت پخش کمک می کند؟

در حالی که ERP با اطلاعات خروجی (back end) سروکار دارد، سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) با اطلاعات ورودی front-end مانند داده های مربوط به تعامل مشتری، فروش و ردیابی خطوط ارتباط و اطلاعات مربوط به کمپین های بازاریابی سروکار دارد. این به کسب و کارها کمک می کند تا چشم اندازها و مشتریان را درک کرده، و روابط، فروش و بازاریابی، را بهتر مدیریت کنند.
طبق نمودار فوق، احتمال ادغام سیستم های مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) با ERP عمده فروشان و توزیع کنندگان پیشرو، سه برابر بیشتر از سایرین است. این به این دلیل است که شما می توانید یک پورت متمرکز برای داده های مشتری ایجاد کنید، که با عملکرد زنجیره تامین در ارتباط باشد، در این صورت، دیگر، هماهنگی آنها نگران کننده نخواهد بود.[/vc_column_text][vc_column_text]تاکنون، بسیاری از عمده فروشان و توزیع کنندگان در ساختن فروشگاه های دیجیتال یا قابلیت تجارت الکترونیک B2B آهسته عمل کرده اند، زیرا خریداران شان شرکت هایی بوده اند که از طریق تماس های تلفنی، ارسال فکس و یا استفاده از دیگر روش های قدیمی مدرسه ای برای ایجاد سفارشات، با آنها تماس گرفته اند. اما در عصری که تولید کنندگان و خرده فروشان،روز به روز فناوری را بیشتر درک کرده و بیشتر از آن استفاده می کنند، این روند به سرعت در حال تغییر است.

اطلاعات و تجزیه و تحلیل های قابل پیش بینی چگونه می تواند به صنعت پخش کمک کنند.
آمار نشان می دهد که ، کسب و کارهای عمده فروشی و پخش علاوه بر دسترسی بهتر به اطلاعات، از داده های مربوط و مرتبط استفاده می کنند تا بهتر تصمیم گیری کرده و به شرکت های چابک تری تبدیل شوند.[/vc_column_text][vc_column_text]احتمال ادغام تجزیه و تحلیل(analytics) کسب و کار در ERP رهبران صعنت پخش 72 درصد  بیشتر است، که این بدین معناست که آنها می توانند با شواهد و اطلاعات دقیق تر، تصمیمات بهتری گرفته و در برنامه ریزی تقاضا دقیق تر عمل کنند. در این صورت مجریان می تواند تقاضا(بهبود خدمات مشتری و کاهش هزینه ها) را بهتر برنامه ریزی و پیش بینی کرده و نسبت به به تغییرات گردش کارها(workflows)، مطلع باشند.

چرا استفاده از راهکار ابری می تواند سودمند باشد؟

یکی از چیزهایی که باید انجام دهید درک این است که یک ERP ابری چگونه می تواند برای کسب و کار شما مفید باشد. برخی از دلایلی که شرکت ها راهکار ابری را انتخاب می کنند، در اینجا آمده است:

کارکنان باید بتوانند داده ها را با ذینفعان از نقاط مختلف به اشتراک بگذارند تا اطمینان حاصل شود که تقاضا در نظر گرفته شده، محموله ها به موقع تحویل داده می شوند و مسیرها به منظور ارائه خدمات بهتر تغییر می کنند. یک راهکار ابری مبتنی بر اینترنت، تضمین می کند که کارکنان می توانند به راحتی به داده های مورد نیاز خود از هر کجا که می خواهند دسترسی پیدا کنند.

در ضمن برنامه های ابری می توانند همراه با کسب و کار شما مقیاس پذیر باشند، یعنی زمانی که کسب و کار رشد می کند، راهکارها همچنان به کار خود ادامه دهند  چه هدف شما گسترش کانال های فروش بیشتر باشد ، چه همکاری با شرکای جدید .
در یک راهکار ابری، به روز رسانی ها توسط ارائه دهنده نرم افزاری به طور خودکار انجام می شوند و سازمان ها همیشه با آخرین بروز رسانی ها کار خواهند کرد.

مترجم شاهین نوعی

فناوری چگونه صنعت پخش را متحول کرده است؟
چالش های پیش روی صنعت پخش در شرایط اقتصادی فعلی سال ۹۷
نرم افزار پخش مویرگی / مزایا و چالش ها