راهکارهای تخصصی پخش مویرگی در شرکت‌های پخش متوسط

راهکارهای تخصصی پخش مویرگی در شرکت‌های پخش متوسط

تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ نویسنده: مدیریت سایت

راهکار های تخصصی پخش مویرگی در شرکت های پخش متوسط ماندگاری یک شرکت را در بازار رقابتی تضمین می‌کند. موفقیت شرکت‌های پخش همواره بر عهده کارآمدی شبکه توزیع و کانال‌های فروش است. درحالی‌که اغلب شرکت‌ها به کانال‌های توزیع توجه ویژه‌ای ندارند، بسیاری از شرکت‌های بزرگ با استفاده از سیستم‌های توزیع خلاق، به مزیت‌های رقابتی بی‌شماری دست‌یافته‌اند.

درمقابل شرکت‌های بزرگ که به اهمیت کانال‌های توزیع و پخش‌ پیمی برن بسیاری از شرکت‌های متوسط وکوچک با ریسک‌هایی‌بزرگ در این حوزه مواجه‌اندکه از آن جمله می‌توان به باز پرداخت وجه کالاهای فروخته‌ شده وکنترل
فرآیندها و عملکردها اشاره کرد. برای چنین شرکت‌هایی بهره‌برداری از سیستم توزیع مویرگی یک راهکار عملی و قطعی برای برون‌رفت از بحران به شمار می‌رود.

شرکت‌های پخش مویرگی و توزیع در صنایع غذایی

تجربه موفق توزیع مویرگی در صنایع مختلف غذایی، دارویی، آرایشی و بهداشتی و… نشان میده،با وجوداطلاعات‌
به‌ روز در این سیستم‌ها، کنترل شبکه توزیع و مسیر کالای فروخته‌ شده آسان است، انتقال کالا به بازار از سرعت خوبی برخوردار است و فرآیند سفارش دهی و باز‌پرداخت‌ها متمرکزتر و منسجم‌تر است.

شرکت‌های پخش و توزیع مویرگی از نظر چارت ساختاری و اندازه باهم متفاوت‌اندو به دو گروه شرکت‌های مستقل
و وابسته تقسیم‌بندی می شوند.

شرکت‌های پخش مویرگی مستقل،شرکت‌هایی هستند که‌‌در یک‌ زمان‌ با تعداد زیادی از مجموعه‌های تولیدی،فروش‌کالا و محصولات‌درحوزه پخش کالاهای شرکت‌های فعال‌درصنعت غذایی،دارویی و شوینده کارمی‌کنند.
درمقابل‌ اما شرکت‌های پخش مویرگی غیرمستقل،شرکت‌هایی هستند که زیر نظر شرکت‌های تولیدی فعالیت می‌کنند و فقط وظیفه توزیع محصولات تولیدی همان شرکت و برند را بر عهده دارند.

شرکت‌های پخش همچنین از نظر اندازه نیزبه ۳دسته شرکت‌های کوچک محلی،شرکت‌های متوسط و شرکت‌های پخش سراسری بدون توجه به بعد جغرافیایی،تقسیم می‌شوند

نرم‌افزار پخش مویرگی مبنا و مدیریت فرآیندهای مالی و اداری

شرکت‌های پخش مویرگی بزرگ به‌دلیل حجم بالای اطلاعات و تنوع بالای‌سبد کالایی،معمولاً شکاف بزرگی بین داده‌های فروش و استفاده بهینه از این اطلاعات وجود دارد.بسیاری‌از نرم‌افزارهای‌ شرکت‌های پخش در ثبت‌و ذخیره‌ داده‌ها قدرتمند امادر ارائه اطلاعات ضروری وشاخص‌های‌ کلیدی ضعف‌ها و نواقص زیادی دارند که موجب بروز چالش‌های بزرگی در این سازمان‌ها می‌شود.

شرکت های پخش متوسط باید متناسب‌ با رشدشرکت به تنوع درسبد کالایی دست پیدا کندتا‌ بازاریاب شرکت‌ در حدیک‌سفارش‌گیر یا ویزیتور، پایین نیاید و جایگاه شرکت پخش،حفظ شوداین یکی از آفت‌های تنوع سبد کالایی پخش است که چون مغازه‌دارها مجال بررسی تمامی اقلام و کالاهای درون سبدرا ندارندمعمولا بازاریاب‌ها هم بعد از مدتی از نش خود در قالب یک سفارش‌گیر یا ویزیتور فرو می‌روند.

نرم‌افزار پخش مویرگی مبنا با مدیریت کلیه‌ فرآیندهای مالی‌ و اداری شرکت‌های پخش و قابلیت یکپارچگی سایر نرم‌افزارهای کاربردی راهکاری جامع و مناسب برای شرکت‌های پخش در اندازه متوسط است