بهترین ارائه دهندگان خدمات ابری در سال 2018 برای کسب مزیت رقابتی چگونه تلاش می کنند؟ بخش اول

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ نویسنده: shahin

بهترین ارائه دهندگان خدمات ابری در سال 2018: AWS، مایکروسافت، پلت فرم ابری گوگل ، IBM Cloud ، اوراکل و Alibaba برای کسب مزیت رقابتی چگونه تلاش می کنند؟
امروزه انتخاب  یک ارائه دهنده خدمات ابری مناسب ، به یک مبحث حساس تبدیل شده است. همه ی ما رقبای بزرگ خدمات ابری را بخوبی می شناسیم – AWS، Google Cloud Platform، IBM Cloud و مایکروسافت Azure – اما بکار گیری آنها بستگی به نیازهای سازمانی شما دارد.
در اینجا خلاصه ای از روند ارائه دهندگان خدمات ابری و نحوه ی ورود Oracle و Alibaba به این عرصه، بر اساس نرخ بهره سالانه آورده شده است.

ابتدا چند نکته را به یاد داشته باشید: این فهرست ارائه دهندگان خدمات ابری، در مورد ارائه دهندگانی است که یک نرم افزار، پلت فرم و یا زیرساخت به عنوان یک سرویس(infrastructure-as-a-service) ارائه می دهند. ارائه دهندگان ابری بسیاری هستند که در بخش های خاصی از یک نرم افزار سازمانی تخصص دارند.
این روزها شرکت ها به طور فزاینده ای خدمات ابری ارائه دهندگان بزرگ را با یک متخصص  ترکیب می کنند. به عبارت دیگر، Salesforce با سرویس های تحت وب آمازون، Google Cloud Platform و همچنین با IBM همکاری دارد. Workday و IBM نیز در بسیاری از جبهه ها با یکدیگر ارتباط دارند.

افشا سازی و شفافیت محصولات، مسائل مالی و قیمت گذاری های بزرگترین بازیکنان خدمات ابری،امروز بهتر از گذشته است. با توجه به این مسئله، در اینجا نگاهی به وضعیت بازیکنان اصلی خدمات ابری بر اساس نظرات عمومی، گزارش های درآمدی و گزارش RightScale 2016 State of the Cloud خواهیم داشت.

نرخ بهره درآمد

سه ماهه چهارم برای بازیکنان اصلی ابری، لحظاتی حباب گونه ایجاد کرد؛ در این میان گوگل درآمد خود را از این خدمات به نمایش گذاشت:
در سه ماهه چهارم سال جاری، ساندار پیچای، مدیر عامل شرکت گوگل، ، بیان کرد که  G Suite و Google Cloud Platform اکنون یک میلیارد دلار در هر سه ماه درآمد دارند. او گفت:

بر اساس داده های بدست آمده از نظرات در 12 ماه،  تا پایان ماه دسامبر 2017 ، Google Cloud platform, بیش از سایر شرکت های ارائه دهنده خدمات ابری در جهان در حال رشد است. ما به طور فزاینده ای در حال انجام معاملات بزرگتر هستیم. در واقع، تنها بخشی از معاملات محصولات ابری، بیش از یک میلیارد دلار ارزش دارد که بیش از سه برابر درآمد 2016 تا 2017 است.

تحلیلگر  Brent Thill از Jefferies،  تخمین زده که نیمی از درآمد ابری گوگل از G Suite نشات  می گیرد.
با در نظر گرفتن افشای کوچکی که گوگل در مورد کسب و کار خود در زمینه خدمات ابری بیان کرده، میتوان اندکی در مورد فروش و سفارشات این شرکت پیش بینی کرد . مایکروسافت در سه ماهه آخر خود، درآمد ابری کسب و کار خود و نرخ بهره سالانه ش را آشکار کرد: حدود 21 میلیارد دلار.

پایان بخش اول

 ادامه مطلب را در مقالات بعدی مطالعه کنید… 

تولید شده در واحد تولید محتوای مبنا

مترجم شاهین نوعی

منبع zdnet