بهترین نرم‌افزار پخش مویرگی آرایشی بهداشتی

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۷ نویسنده: shahin

نرم افزار پخش مویرگی آرایشی بهداشتی در صنایع پیچیده و گسترده محصولات بهداشتی و آرایشی نقش مهمی دارند. هر کسب و کار عمده فروشی و توزیع به یک نرم افزار پخش مویرگی برای اجرای عملیاتش نیاز دارد. از دریافت موجودی انبار گرفته تا برداشت، بسته‌بندی و حمل و نقل کالا و سپس صورتحساب مشتری و فرآیندهای مرتبط. همه شرکت های کوچک و استارت آپ‌ها، اغلب از نرم افزار حسابداری پایه و ترکیبی از فرآیندهای دستی و صفحات گسترده استفاده می کنند.

با این حال، برای سازمان های بزرگ با حجم بالای سفارش، یک نرم افزار خاصِ صنعت قابلیت های بیشتری برای مدیریت بهتر عملیات فراهم می کند. اینجاست که نرم افزار فروش و پخش مویرگی لوازم آرایشی بهداشتی وارد بازی می شود.

بهترین نرم افزار پخش مویرگی

وقتی به پاسخ سئوال بهترین نرم افزار پخش مویرگی چیست؟ فکر می‌کنیم، تطبیق‌پذیری از مهمترین مشخصاتی است که به ذهن می‌رسد. اگرچه شرکت های توزیع لوازم آرایشی بهداشتی همانند سایر شرکت های عمده فروشی و توزیع عمل می‌کنند، تفاوت های ظریفی در فرآیندها وجود دارد که به قابلیت های خاصی نیاز دارند.

نرم افزار پخش مویرگی آرایشی بهداشتی ، طوری طراحی شده تا جایگزینی برای راه حل های مقدماتی و مستقل باشد. این سیستم به عنوان یک سیستم همه جانبه(all-in-one) عمل می‌کند. گرچه ممکن است نقش ERP در بهره وری صنعت پخش مویرگی واضح به نظر برسد. اغلب مدیران می‌دانند که نرم افزار ERP یا برنامه ریزی منابع سازمانی شامل قابلیت هایی نظیر مدیریت موجودی، حسابداری، ثبت و پردازش سفارشات، مدیریت انبار، مدیریت تماس و موارد دیگر شده، و تمام اطلاعات در یک پایگاه داده واحد نگهداری می شوند.

 ERP صنعت پخش و نرم افزار پخش مویرگی آرایشی بهداشتی دارای ویژگی های اضافی و منحصر به فردی بوده تا فرآیندهای خاص هر کسب و کار را پوشش دهد؛ دو ابزار و ویژگی که می تواند به شما کمک کند در زیر آورده شده:

نقطه فروش POS در پخش مویرگی آرایشی بهداشتی

بسیاری از شرکت های توزیع لوازم آرایشی بهداشتی، محصولات خود را از طریق چندین کانال به فروش می رسانند. این یک نوع عملیات خرده فروشی را نیز شامل می شود. این فرآیند شامل فروش محصولات به صورت خشت و ملات (brick and mortar) یا فروش فیزیکی، ایجاد فروشگاه در فضای انبار و یا فروش به صورت آنلاین می‌شود. هر  استراتژی خرده‌فروشی‌ای که مورد استفاده قرار گیرد، نرم افزار نقطه فروش(POS) می‌تواند به فرآیند سفارشات کمک کند.

اگر این نرم افزار با نرم افزار ERP پخش مویرگی ادغام شود، اطلاعات تمام کانال ها در یک پایگاه داده واحد نگهداری خواهد شد تا اطلاعات موجودی، سفارش و فروش دقیق و به روز باشند. قابلیت POS به کسب و کار اجازه می دهد تا سفارشات را ثبت و پرداخت ها را پردازش و به طور همزمان موجودی محصولات بررسی و به روز شده، و یا در تاریخ مشخص تحویل گردد.

نرم افزار Point of Sale) POS) فقط برای استفاده در فروشگاه های خرده‌فروشی خشت و ملاتی (brick and mortar) نیست. بسیاری از شرکت‌های عمده فروشی نیز می‌توانند در صورت داشتن فرآیندهای ارسال و دریافت پول نقد، یک نمایشگاه کالا، یا چند خرده فروشی در موقعیت های مکانی مختلف، از قابلیت های POS استفاده کنند.

دغدغه‌های محیط زیستی در سیستم پخش مویرگی آرایشی بهداشتی

چگونه می‌توانیم تعادل کامل بین نیازهای توسعه کسب‌وکار و حفاظت از سیاره را پیدا کنیم؟ این سوال سالهاست که در مرکز بحث کارشناسان زیبایی قرار داشته است. کل زنجیره تامین و فروش و پخش مویرگی لوازم آرایشی باید فرآیندهای تولید و توزیع خود را زیر سوال ببرد تا تقاضای مصرف کنندگان برای محصول ایمن تر برای پوست با اثرات زیست محیطی کم را برآورده کند.

این دگرگونی بر راه‌اندازی مجدد کل شبکه توزیع در آینده تأثیر خواهد گذاشت. به گفته شرکت تحقیقاتی بازار بین المللی Mintel، تحول پایدار صنعت آرایشی یکی از موضوعات اصلی در سال‌های آینده خواهد بود. صنایع بهداشتی آرایشی باید برای پاسخگویی به نیازهای یک بازار هر چه بیشتر از پیامدهای انتخاب مصرف کنندگان بر جامعه و روی کره زمین آگاه باشند.

اجزای فیزیکی تشکیل دهنده پخش مویرگی مانند محفظه محصولات به موضوع اساسی رویکرد جدید تبدیل خواهد شد. زیرا نشان دهنده پیوند بین اجزای مختلف زنجیره تامین، از انتخاب مواد خام تا فرمولاسیون، از ماشین‌آلات تا بسته‌بندی است.

شرکت ایتالیایی GALA COSMETICI، در میان بازیگران کلیدی در سطح جهانی، یکی از مهم‌ترین حامیان لوازم آرایشی سبز است. پاتریزیا پوگیالی، یکی از بنیانگذاران و مدیر فنی گالا، تأیید می‌کند: «از زمان تأسیس ما فقط لوازم آرایشی طبیعی و ارگانیک، کاملاً گیاهی و با مواد تشکیل دهنده تجارت منصفانه تولید می‌کنیم.

تقاضای مصرف‌کنندگان محصولا بهداشتی و آرایشی برای شفافیت زنجیره تامین

در مرکز استراتژی توسعه شرکت‌های موفق تولید محصولات آرایشی و بهداشتی، شفافیت نه تنها یک ادعا، بلکه یک تعهد ملموس است. این حاصل تحقیقات و نوآوری‌ها، به منظور ارائه راه‌حل‌های مؤثر در راستای اطلاع‌رسانی به مشتری محصول نهایی است. پوگیالی ادامه می‌دهد: «یک محصول طبیعی و پایدار باید مانند هر محصول دیگری کارآمد و دلپذیر باشد و مشتری از روند تولید و اجزای آن مطلع شود».

شرکت گالا به شفافیت کامل در قبال مصرف کننده اعتقاد دارد و به همین دلیل، تأیید دسترسی خود از طرف شخص ثالث را ارزشمند می‌داند. کار با نهادهای صدور گواهینامه معتبر همیشه رابطه‌ای مبتنی بر همکاری و رشد متقابل بوده است. زیرا برای شرکت‌ها شفافیت و پایداری به فعالیت‌های تولیدی محدود نمی‌شود و بر کل فرآیند توزیع و پخش اثرگذار است.

از نظر این شرکت پایداری باید به یک چشم‌انداز مشترک بین همه افراد درگیر در تولید و فرآیندهای پخش مویرگی تبدیل شود. از تامین کنندگان، تدارکات، تا مصرف کنندگان نهایی. برای همه مهم است که از روند تولید محصولات ارگانیک آگاه باشند.

کاهش انرژی در پخش مویرگی صنایع بهداشتی

شرکت‌های آرایشی باید مداوم به کاهش آلودگی زیست محیطی فرآیندهای تولید خود، هم در مدیریت منابع انرژی و آب و هم در کاهش ضایعات توجه داشته باشند. پاتریزیا پوگیالی تأکید می‌کند: «در سال گذشته، ما در گالا تصمیم گرفتیم تأثیر انرژی خود را با خرید گاز و برق از منابع پایدار اجرا کنیم. »

آنها سیاست‌هایی را برای کاهش مصرف آب، استفاده از بسته‌بندی و جایگزینی بسته‌بندی پلاستیکی با مواد سازگار با محیط زیست فعال کرده‌اند. چالش‌های بعدی که صنعت آرایشی بهداشتی با آن مواجه است حذف پلاستیک و بسته‌بندی‌های غیر ضروری، حذف آب از محصول نهایی و کاهش حجم و در نتیجه کاهش اثرات زیست محیطی حمل‌ونقل در شبکه توزیع مویرگی است.

پاسخگویی به موقع در پخش مویرگی آرایشی بهداشتی

در زنجیره تامین محصولات آرایشی و بهداشتی، سنجش تقاضا و پاسخگویی به موقع، یک تمایز رقابتی است. با کنترل حمل‌ونقل ورودی و جریان محصول در هر نقطه از زنجیره تامین، از کارخانه‌های تولیدی گرفته تا تأسیسات توزیع تا فروشگاه‌های خرده‌فروشی، می‌توان به کسب‌وکارها کمک کرد تا موجودی به تقاضا را برآورده کنند. شرکت‌ها اکنون به سیستم‌های مدیریت حمل‌ونقل روی آورده‌اند تا به روان کردن جریان توزیع کالاها و بهبود مدیریت زنجیره‌های تامین خود کمک کنند.

فروش یک شرکت لوازم آرایشی به بازار انبوه، خرده فروشی تخصصی یا از طریق تجارت الکترونیکی وابسته است.در نظر گرفتن لزوم پاسخگویی به موقع به مشتری، رکن اصلی زنجیره تامین هنگام مواجهه با چالش‌های بین عرضه و تقاضای ذاتی در صنعت آرایشی است.

داروکس چیست؟

این محصول نرم‌افزاری نتیجه تحقیقات و تجربه بیش از دو دهه همکاری شرکت مبنا با شرکت های پخش دارو و پخش آرایشی بهداشتی و همچنین داروخانه ها است. این محصول در عین سادگی و سهولت کاربری، میتواند بسیاری از دغدغه داروخانه‌ها و همچنین شرکت‌های پخش آرایشی بهداشتی را رفع نماید.

مدیریت موجودی کالا در پخش مویرگی صنایع بهداشتی

اتخاذ استراتژی موجودی مدیریت شده توسط فروشنده (vendor-managed inventory -VMI) می‌تواند به کسب و کارها کمک کند تا خطر حمل بیش از حد موجودی را کاهش دهند و به الگوهای تغییر تقاضا پاسخ بهتری بدهند. به عنوان مثال، یک کارخانه تولیدی که 200000 موجودی کالا را در سه ماه به پایان می‌رساند، در تغییرات الگوی مصرف باید ریسک زیادی را تحمل کند. زیرا مقدار قابل‌توجهی از محصول را در شبکه توزیع مویرگی حمل می‌کند که ممکن است فروخته شود یا نرود.

برای کمک به غلبه بر این مسئله، شارژ کردن تامین کنندگان با مدیریت موجودی لحظه‌ای توصیه می‌شود. از این طریق خطرپذیری با باقی گذاشتن محصول در تعداد درست تقاضا در زنجیره تامین کاهش پیدا می‌کند. شرکت‌ها می‌توانند از این انعطاف‌پذیری برای منطقی‌سازی نیازمندی‌های بسته‌بندی برای کانال‌های خرده‌فروشی مطابق با عدد واقعی تقاضا استفاده کنند.

مدیریت ارتباط با مشتری CRM

اگر می‌خواهید موفقیت کسب و کارتان تکرار شود، مشتریان جدید پیدا کنید و شرکت خود را رشد دهید، حفظ روابط خوب با مشتریان امری ضروری است. ارتباط منظم و توانایی یافتن اطلاعات مهم مشتری مانند تاریخ فروش، ترجیحات ارسال و آدرس‌های درون صورتحساب، شما را قادر می سازد تا سریعا سفارشات خود را پردازش کرده و محصول خود را ارسال کنید.

با قابلیت یک سیستم CRM یا ارتباط با مشتری پیشرفته، کارکنان می‌توانند سرنخ ها و مشتریان بالقوه را بهتر مدیریت کنند. به دنبال ویژگی‌های نرم افزار پخش مویرگی آرایشی بهداشتی نظیر توانایی تنظیم تاریخ فعالیت آتی، اختصاص وظیفه به نماینده فروش، ثبت یادداشت، جستجو تاریخ فروش، مدیریت لیست های بازاریابی، نمایش داشبوردهای فروش و غیره باشید. قابلیت های CRM برای تیم نمایندگان فروش در هر موقعیتی مناسب و یک ایده عالی است.

سایر قابلیت‌های مهم و قابل توجه برای صنعت پخش لوازم آرایشی بهداشتی شامل مواردی نظیر قابلیت ثبت آسان سفارشات، امکانات صورتحساب، ردیابی هزینه ها(حمل و نقل، هزینه واردات و غیره) و مدیریت انبار می شود. برای پیدا کردن راه حل مناسب برای کسب و کار خود، با یک نرم افزار ERP فروش و پخش شروع کنید. البته به دنبال ارائه دهندگانی باشید که تجربه کار با کسب و کارهای پخش مویرگی لوازم آرایشی بهداشتی را داشته باشند.