زنجیره تامین و لجستیک: 5 چالش انبارداری و چگونگی غلبه بر آنها

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۷ نویسنده: shahin

زنجیره تامین و لجستیک: 5 چالش انبارداری و چگونگی غلبه بر آنها

هنگامی که تولیدکنندگان دید کامل به موجودی خود نداشته باشند، با مشکلاتی نظیر کمبود موجودی یا نگهداری بیش از حد آن مواجه می شوند، که موجب کاهش جریان نقدینگی می شود، در حالی که هزینه های مواد اضافی در انبار افزایش می یابد. در زیر پنج چالش انبارداری که می تواند از طریق اتوماسیون رخ دهد، آورده شده است.

دقت در میزان موجودی:

هنگامی که تولیدکنندگان دید کامل به موجودی خود نداشته باشند، با مشکلاتی نظیر کمبود موجودی یا نگهداری بیش از حد آن مواجه می شوند، بین این دو چالش ، کمبود موجودی مشکل بزرگتری است که می تواند به سفارشات ناقص و مشتریان ناراضی منجر شود.

موقعیت موجودی:

عدم نظارت بر موجودی می تواند باعث ایجاد ناکارایی در انبار شود که باعث کاهش سرعت عملیات و افزایش هزینه ها می شود.بدون دید کافی نسبت به موقعیت موجودی، زمان زیادی صرف خواهد شد تا چیننده ها آیتم های مورد نیاز برای ارسال را پیدا کنند،که روند بارگیری را کند کرده و نیاز به تخصیص نیروی کار و برنامه ریزی بیشتر را ایجاب می کند.

استفاده از فضا / چیدمان انبار:

منظور این نیست که شما چقدر فضای خالی دارید، موضوع بهینه سازی این فضا برای جلوگیری از نیروی کار غیر ضروری است. مدیریت انبار، باعث نزدیکی بیشتر چیننده ها به مواد می شود تا زمان زیادی صرف جابجایی
آنها برای برداشتن محصول مورد نظر نشود، که این امر انتقال سریع موجودی ها و فروش سریع آنها را به دنبال دارد.

فرآیندهای زائد:

فناوری بارکد، می تواند مشکل اسکن برچسب ها یا سندهای دیگری که همیشه باید دست به دست شوند، را کاهش دهد یا حذف کند.

بهینه سازی چیدمان:

برای انبارهایی که هنوز فرآیند دستی را در دست دارند، به نظر می رسد هیچ مسیر ثابت و مشترکی در انتخاب اقلام برای حمل و نقل نداشته باشند، که زمان زیادی را به فرایندها اضافه می کند. با مدیریت سیستم  برداشت/ جایگذاری، مسیریابی می تواند به صورت خودکار انجام شود، که باعث کاهش استهلاک تجهیزات و نیروی کار خواهد شد.