شرکت صنایع شیر ایران-پگاه

تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ نویسنده: shahin

در سال ۱۳۵۲ شرکت تهیه و توزیع شیر ایران با سرمایه بانک های صنعت و معدن و کشاورزی تاسیس شد که در کارخانه های آن با شیرخشک و کره وارداتی شیر بازساخته تولید و در بسته بندی پاکتی سه گوش به مدارس ارائه شد . پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در کشور و لزوم سامان یابی کارخانه های تولید شیرو فرآورده های آن بر اساس تبصره یک ماده واحده مصوب سال ۱۳۵۸ و شورای انقلاب اسلامی، شرکت تهیه و توزیع شیرایران با هفت کارخانه نیمه تمام شیرپاستوریزه و استرلیزه در مراکز استانها در شرکت سهامی صنایع شیرایران ادغام شد.

با تصویت و اجرای طرح ادغام، ساخت ، نصب و راه اندازی کارخانه ها آغاز گردیدکه عملیات اجرایی کارخانه شیر منطقه ای کرمان به عنوان اولین کارخانه آماده بهره برداری در سال ۱۳۶۱ به پایان رسید و متعاقب آن دیگر کارخانه ها از جمله گرگان، زنجان، همدان، گیلان، خرم آباد و خوزستان راسا با همکاری کارشناسان و متخصصان توانا و متعهد کشور راه اندازی شد. در سال ۱۳۷۹ کارخانه شیر و لبنیات پاستوریزه ارومیه نیز خریداری و به جمع کارخانه های تحت پوشش شرکت سهامی صنایع شیرایران پیوست. شرکت سهامی صنایع شیرایران هم اکنون دارای ۱۶ کارخانه تحت پوشش است که تحت مدیریت هولدینگ در ۱۳ استان بزرگ کشور مشغول فعالیت می باشدو از سال ۱۳۸۰ شرکت صنایع شیرایران با انتخاب برند پگاه و معرفی آن به مصرف کنندگان کلیه فرآورده های تولیدی خود را با این نشان به بازار مصرف عرضه می نماید.و واحدهای تولیدی تحت پوشش با عنوان شرکت های شیرپاستوریزه پگاه نامگذاری شدند.

در همایش  معرفی شرکت های برتر ایران که  در تاریخ ۹۳/۱۱/۲۷ در محل سالن همایش های بین المللی صدا وسیما برگزار شد، صد شرکت برتر اول ایران معرفی شدند که شرکت صنایع شیر ایران “پگاه” در بین ۵۰۰شرکت برتر ایران در گروه صنایع غذایی وآشامیدنی رتبه اول را کسب نموده وبه عنوان “بزرگترین وموفق ترین صنایع غذایی کشور “معرفی شد. در  سالهای گذشته نیز شرکت صنایع شیر ایران «پگاه» رتبه اول صنایع غذایی کشور را به خود اختصاص داده است.