شرکت پخش دایادارو

تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ نویسنده: shahin

شرکت پخش دایا دارو در سال 1386 توسط شرکت دایا طب و به عنوان پخش سراسری تاسیس گردید. این شرکت با تکیه بر کالاهای وارداتی شرکت دایا طب و تجربیات گروه دایا در زمینه پخش فرآورده های بهداشتی و غذایی روند رو به رشد خود را آغاز نمود و موفق شد تا سال 1394 با 13 مرکز پخش و انبار مرکزی ملکی در نزدیکی تهران به فعالیت خود ادامه دهد .

با توجه به افزایش تعداد پخشها و سخت شدن رقابت در بازار دارویی و افت جایگاه شرکت پخش دایا دارو در رنکینگ تصمیم بر آن شد که با مهندسی مجدد ساختار شرکت با توانی مضاعف در بازار دارویی حضور فعال خود را به نمایش بگذارد . لذا از آذر ماه 1394 مذاکراتی جهت اضافه شدن شرکتهای تولیدی برای حضور در سهامداری پخش دایا دارو آغاز گردید.

در حال حاضر گروه دارویی روناک دارو که هلدینگهای خوش نام داروسازی کشور هستند با خرید 51% سهام شرکت پخش دایا دارو در کنار سایر شرکتهای تولیدی داوطلب خرید سهام این پخش ، توان رقابتی دایا دارو را در بازار افزایش داده و امروز جایگاه شرکت پخش دایا دارو از مرتبه 33 به 26 تغییر پیدا کرده است و با فروشی بیش از یک صد میلیارد تومان در سال سهمی حدود 1% بازار دارویی را داشته باشد .

روناک دارو

روناک دارو تبلور تلاش های مجدانه مدیران و متخصصینی است که گام های خود را جهت بر افراشتن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران بر فراز قله های جهانی محکم و استوار برداشته اند تا نام ایران در صنعت دارویی جهان درخشنده و جاویدان جلوه گر شود
روناک دارو مفتخر است که در صنعت دارویی کشور که صنعتی بس خطیر و ارزشمند است در زمینه زیست داروها پیشگام گردیده تا برگ زرین دیگری بر دفتر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بیفزاید.

شرکت داروسازی تسنیم

 داروسازی تسنیم در سال ۱۳۸۵ با سرمایه بخش خصوصی در پایتخت ایران، شهر تهران، تاسیس گردید. تسنیم با درک بازار رو به رشد سلامت و دارو و نیاز مبرم مصرف کنندگان به اقلام دارویی مطابق با استانداردهای روز دنیا در اقدامی نو آورانه روش های نوین بسته بندی را با توجه به پیچیدگی های اقلیمی ایران برای اولین بار به بازار دارو معرفی کرد. اولین دسته از محصولات شرکت در زمینه بیماری های قلب و گوارش در سال ۱۳۸۹ به بازار معرفی گردید.تسنیم استفاده از تکنولوژی مدرن تولید، بسته بندی و نگهداری را از اصول اساسی خود قرار داد و توانست در طی ۵ سال نام تسنیم را با کیفیت و نوآوری در عرصه پزشکی قرین سازد.تسنیم با ترکیب نرخ رشد ۳۲٪ در ۵ سال در زمره پر سرعت ترین داروسازی های بخش خصوصی در رشد و گسترش قرار دارد و هم اکنون سهم اصلی بازار را توسط ۲ زمینه درمانی در اختیار دارد.

سیستم مورد استفاده در شرکت پخش دایادارو از ابتدای کار تا دوم آپریل 2016 ، سیستم شرکت نرم افزاری همکاران سیستم بود، اما پس از آن سیستم مذکور برای شرکت سودبخش نبوده و شرکت تصمیم به تعویض سیستم خود نمود.از اواخر سال 2015، شرکت سعی در تغییر سیستم به سمت سیستمی حرفه ای برای شرکت های پخش نمود. پس از تحقیق در بازار نرم افزارهای موجود، شرکت استفاده از نرم افزار مبنا را انتخاب کرد.

هدف شرکت پخش دایادارو از سیستم مورد نظر موارد زیر است:

  • دستیابی به بهترین سیستم نرم افزاری برای کار روزمره

  • شروع کار تمام تبلت های سفارش نمایندگان فروش

  • ثبت گزارش برای شرکت های تامین کننده، گروه های رسمی و سهام داران

  • ارتباط مناسب با وبسایت شرکت پخش دایادارو