قیمت نرم افزار پخش مویرگی

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ نویسنده: shahin

قیمت نرم افزار پخش مویرگی

با توجه به تعدد شرکت های فعال در صنعت پخش و رقابت روز افزون در این صنعت نیاز به نرم افزار از یک نیاز به الزام تبدیل شده است که در کنار مدیریت بهتر می تواند به کاهش هزینه های مستقیم و غیر مستقیم منجر شود.
این روز ها الزام موجود در استفاده از نرم افزار در صنعت پخش مویرگی بر کسی پوشیده نیست. از این رو ارائه دلایل  را برای اهمیت این موضوع رها کرده و به بحث اصلی این مقاله که قیمت نرم افزار پخش مویرگی است می پردازیم.

سوال اصلی اینجاست که قیمت نرم افزار پخش مویرگی چه میزان است؟ و چه میزان باید در این حوزه سرمایه گذاری کرد؟

این سوال یک سوال کلی محسوب می شود و بازه قیمت در این صنعت با توجه به قابلیت های نرم افزارها وسهم بازار شرکت های نرم افزاری بسیار گسترده می باشد. اما برای تشکیل یک نمای کلی در ذهن خواننده ابتدا نرم افزار های موجود در بازار را به صورت زیر دسته بندی می کنیم. و سپس به بررسی قیمت نرم افزار پخش مویرگی در بازار با توجه به این دسته بندی می پردازیم.

  1. نرم افزار های Windows Base
  2. نرم افزارهای ٍWeb base که به دو دسته زیر تقسیم می شوند
  3. نرم افزار های تحت وب مبتنی بر سرویس های ابری یا cloud base (یا به اصطلاح عامیانه نرم افزار اجاره ای)

دسته اول نرم افزار ها در پلتفرم ویندوز (windows) قرار می گیرند که امروزه در خیل زیادی از شرکت های فعال در حوزه پخش مویرگی استفاده می شوند و عمر آنها در این شرکت ها تا نزدیک به دو دهه ممکن است برسد.
دسته سوم نیز که آخرین نسل نرم افزار می باشند نرم افزار های تحت وب می باشند که از آخرین تکنولوژی در فن آوری اطلاعات بهره می گیرند. این نرم افزار ها عموما یک پارچه هستند و ارتباط خوبی میان واحد های مختلف شرکت می توانند برقرار کنند و در معنای دقیق کلمه می توانند باعث کاهش هزینه های مازاد به خصوص در بخش لجستیک و نیروی انسانی مازاد گردند.

عموما همین دسته بندی های گفته شده برای تعیین قیمت نرم افزار پخش مویرگی کافی نیستند جدای از برند شرکت طراح، میزان تجربه و سهم بازار پارامتر های مختلفی در شرکت خریدار نیز در آن تاثیر دارند مانند شاخصه پخش استانی و یا سراسری تعداد شعب نماینده و شعب هیبریدی تعداد کاربر و تعداد فروشنده ویزیتور موزع و به طور کل تعداد متحرک های جاری در انشعابات و مسیر های شرکت پخش.

پارامتر تعداد کاربر عموما در تعین قیمت نرم افزار ها در پلتفرم ویندوز موثر هستند (یعنی نسل دوم نرم افزارها) و از لحاظ منطقی تاثیری در قیمت نرم افزار های نسل سوم یا همان web base ندارند هر چند که در بازار ایران در معدود شرکت های طراح هنوز به عنوان یک عادت به جا مانده از نسل دوم نرم افزار ها این پارامتر را در تعیین قیمت نرم افزار موثر می دانند و جدول قیمت خود را برای قیمت نرم افزار پخش مویرگی بر این اساس طراحی می کنند.

وضعیت تعداد انبار در تعیین قیمت نرم افزار پخش مویرگی در نسل سوم نرم افزار ها که عموما در شرکت های پخش با ابعاد بزرگ می باشند نیز روشی منسوخ شده به حساب می آید و امروزه با توجه به نیاز شرکت ها در کنترل و رصد کالا در هر لحظه از زمان شرکت ها نیازمند عدم محدودیت در تعداد انبار در نرم افزار خود می باشند که مفهوم جدیدی را به عنوان انبارک برای متحرک های خود در نظر گرفته اند.
انبارک، انبار کوچکیست که تمام کارایی های یک انبار را با خود به یدک می کشد و عمر نگهداشت کالا در آن گاه ممکن است تا چند دقیقه بیشتر نباشد و صرفا کالای سپرده شده به افراد برای توزیع را می توان با آنها کنترل کرد. گاه یک انبارک می تواند یک ماشین حمل کالا باشد. گاه می تواند چرخ موجود در انبار برای انتقال کالا از سوله به ماشین حمل باشد و یا می تواند کیف دستی ویزیتور برای نمونه کالا و یا هدایای تبلیغاتی باشد.
پس در مجموع با توجه به این نیاز، تاثیر تعداد انبار در قیمت نرم افزارهای پخش مویرگی نسل سوم، روشی منسوخ شده می باشد.

در مجموع با توجه به ظهور نرم افزار های نسل سوم بازار نرم افزار های ویندوز از رونق خود افتاده اند و این بی تاثیر در قیمت آنها نبوده است.
اختلاف قیمت فراوانی برای نرم افزار پخش مویرگی بومی و غیر بومی یا همان نرم افزار های خارجی مشاهده شده است که در بازار ایران با توجه به پارامتر های بومی عموما تجربه شرکت هایی که از نرم افزار های خارجی در ایران استفاده کرده اند تجربه و خاطره خوبی نبوده است و ارزش افزوده ای برای آنها رقم نخورده است و فقط منجر به حذف قسمت های زیادی از نرم افزار برای استفاده بومی در ایران بوده است که محصول نهایی چیزی بسیار کوچک تر از امکانات نرم افزار های بومی فعلی بوده است.

اما یک آسیب جدی پیش روی شرکت های کوچک می باشد. آسیب پیش رو که امروز دیده نمی شود بزرگ شدن روز به روز شرکت های در ابتدا کوچک می باشد و عقب ماندن نرم افزار از رشد این شرکت ها آسیب جدی می باشد که منجر به مهاجرت سیستمی این شرکت ها در استفاده از نرم افزار می باشد این را در نظر بگیریم که خیلی از شرکت های پخش بزرگی که امروز فعال می باشند کار خود را با یک انبار و یک ویزیتور شروع کرده اند. و در مدت چند سال به این موفقیت نایل آمده اند. خرید نرم افزار از شرکت هایی که آینده خوبی را برای مشتریان خود در نظر نگرفته اند می تواند این آسیب جدی را در پی داشته باشد.

شرکت های کوچکی که با رویکرد گفته شده صرف در نظر گرفتن پارامتر قیمت نرم افزار، نرم افزاری را برای نیاز امروزشان خرید می کنند در آینده ای نه چندان دور ناچار به تعویض نرم افزار که آسیب های جدی خود را مثل انتقال داده ها، آموزش دوباره پرسنل و هزینه مجدد دارد را در پی خواهند داشت.

شرکت های کوچک عموما با توجه به داشته هایشان سراغ شرکت های بزرگ نمی روند و در بازارهای متوس و کوچک به دنبال رفع نیاز خود هستند.
شرکت مبنا که تجربه سه نسل نرم افزار را در پی دارد راهکار های زیادی را برای همراهی شرکت های کوچک متوسط و بزرگ برای رشد و بالندگی هر چه بیشتر آنها در پی داشته است و نمود ابتدایی شعار همه با همیم را می توان در طیف گسترده محصولات آن برای انواع ابعاد مختلف شرکت ها می توان دید.

در شرکت مبنا با راهکار ابری شرکت های کوچک هم می توانند از نرم افزار نسل سوم استفاده کنند و با راهکار برنا و برناپلاس می توانند نرم افزار را با امکانات متعالی نسبت به نیاز امروز خود برای خود داشته باشند.همچنین کلیه هزینه های انجام شده توسط مشتری برای خرید نرم افزار در شرکت مبنا محفوظ می باشد و در ادامه راه در هر مرحله مهاجرت از یک نرم افزار شرکت مبنا به نرم افزاری دیگر از محصولات مبنا هزینه های پیشین مشتری برای خرید نرم افزار  به عنوان اعتبار در نظر می شود و همیشه مشتری می تواند از تخفیفات خانواده ویژه مبنا بهره مند گردد.

بهترین نرم افزار پخش مویرگی کدام است؟
پخش مویرگی چیست؟