مبنا و جشن پایان سال 97

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ نویسنده: shahin

سال 1397 به پایان خودش رسید و بر پایه سنت هر ساله مبنا، جشن پایان سال 97 نیز با حضور اعضای شرکت در هتل پارسیان انقلاب برگزار شد. در این مراسم پرسنل مبنا مروری بر اتفاقات مهم سال گذشته داشته و مدیران واحدها از اهداف خود در سال 98 صحبت کردند.
مهمترین اتفاق مبنا در سال گذشته که جناب آقای مهندس امید رکاب ساز در گفته هایشان به آن اشاره کردند، ساختارسازی بود که نوید یک مبنای بزرگ تر و هدفمندتر را می دهد. از دیگر اتفاقات مهم سال گذشته می توان به افزایش مشتریان نرم افزار پخش مویرگی برنا اشاره کرد که دست آورد بزرگی برای تیم های تولید و فروش به حساب می آید.
سال 97، سال توجه ویژه مبنا به مشتریانش بود و در همین راستا، یکی از واحدهایی که توانست جایگاه خود را در شرکت مستحکم کند، واحد امور مشتریان بود. این واحد که به بررسی مشکلات و شکایات مشتریان می پردازد امسال موفق شد فرآیند ارتباط مشتری با شرکت را تسهیل نموده و به عنوان وکیل مدافع مشتریان در مبنا شناخته شود.
واحد آموزش مبنا نیز با هدف ارتقا سطح دانش پرسنل داخلی و همچنین بهره برداران محصولات در شرکت های مشتری، در سال 97 متولد شد. این واحد ابتدا با راه اندازی “چهارشنبه ها با مبنا”، آموزش بهره برداران در شرکت مشتری را پیگیری کرد و پس از این تجربه موفق، “سه شنبه های مبنایی” با هدف آموزش پرسنل داخلی و آموزش پنجشنبه ها را نیز در دستور کار خود قرار داد.
واحد تولید مبنا که در اواخر سال 96 نرم افزار پخش مویرگی برنا را عرضه کرده بود، در سال 97 نیز به توسعه ی این نرم افزار ادامه داد و با ایجاد تغییرات مثبت در فرآیندهای کاری، نوید یک آینده ی روشن را به خانواده ی مبنا عرضه کرد.
از دیگر موفقیت های چشمگیر مبنا در سال 97، می توان به کاهش زمان پاسخگویی در پشتیبانی نرم افزارها اشاره کرد. واحد پشتیبانی مبنا موفق شد با کاهش میانگین زمان پاسخگویی به کمتر از 2 ساعت، گامی بلند در جهت کسب رضایت مشتریان بردارد.
واحد مالی مبنا به کمک کارشناسان شرکت حامی، سال 97 را از لحاظ تجربه کاربری مالی برای مشتریان بسیار لذت بخش کرد. واحد مالی توانست تفکری را در مبنا جاری کند که ضامن موفقیت پروژه ها بود و این تفکر همچنان ادامه خواهد یافت. بر اساس این تفکر، مشتریان مبنا فقط یک نرم افزار نمی خرند! آنها در کنار ابزار، مشاوره های تخصصی مالی و انبارداری را دریافت خواهند کرد تا بتوانند هرچه بهتر، تجربه کاربری خود را از ابزارهای مبنا بهبود بخشند.
تغییرات مبنا در سال 97، شامل نگاه ویژه سازمان به مقوله نیروی انسانی نیز می شود. واحد منابع انسانی هم متولد تغییر در تفکرات مدیریتی مبنا در سال 97 است. این واحد از ابتدای کار خود، با بکارگیری روندهای بروز و استاندارد جذب، آموزش و راهبری نیروی انسانی و همچنین راه اندازی ساز و کارهای آزمون شده حقوق و دستمزد، توانست تجربه ای مطلوب تر از مفهوم منابع انسانی را برای مبنا رقم بزند.

واحد فروش مبنا نیز رشد چشمگیری در جذب مشتریان جدید داشت و همچنین توانست با برنامه ریزی های حساب شده، به بخش های جدیدی از بازار نیز ورود پیدا کند. از دست آوردهای بزرگ تیم فروش می توان به افزایش چندبرابری مشتریان نرم افزار پخش مویرگی برنا و همچنین روند رو به رشد مشتریان MabnaERP اشاره کرد.
جوان ترین بخش مبنا، واحد مارکتینگ است. بخشی که در ماه های انتهایی سال 97 کار خود را آغاز نموده و امیدوار است با توانمندی های موجود خود و تغییرات تفکرات استراتژیک در مبنا، خالق سالی فوق العاده در مقوله بازاریابی محصولات و خدمات باشد.
واحد استقرار و راه اندازی مبنا، تیمی توانمند و متعهد است که همواره یاری رسان سایر واحدهای سازمان در موضوعات گوناگون شناخته می شود. امسال بخش استقرار و راه اندازی توانست علاوه بر پیشبرد اهداف خود، به کمک دیگر بخش های مبنا نیز بیاید و دیگر بخش ها را نیز در راه رسیدن به اهدافشان یاری کنند.
واحد گزارشات مبنا، تیمی توانمند است که توانست در سال 97، تمامی درخواست های مشتریان برای سفارشی سازی گزارشات در نرم افزارها و زیر ساخت های مبنا را با موفقیت به انجام برساند. خروجی فعالیت این واحد در نهایت، در جهت بهبود تجربه کاربری مدیران در شرکت های مشتری برنامه ریزی شده است.
شرکت مبنت نیز همسو با تغییرات استراتژیک مبنا، در سال 97 توانست در جهت ایجاد زیرساخت های سخت افزاری فرآیندهای استقرار و راه اندازی گام های بسیاری بردارد و نرخ موفقیت در پیاده سازی سفارشات مشتریان را تا 40% افزایش دهد.
ما در مبنا امیدواریم که 2 سال پیش رو، با توجه به تغییرات جاری، خروجی های اثر بخش و محسوس در جهت پیشرفت سازمان ایجاد گردند و هزاره شمسی جاری را با موفقیت به پایان رسانیم.