ارسال-اطلاعات-به-سامانه-مودیان

ارسال اطلاعات به سامانه مودیان در صنعت پخش مویرگی چه چالش هایی به همراه دارد؟

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ نویسنده: تیم تولید محتوای مبنا

احتمالا تا این لحظه با پیچیدگی‌های قانون پایانه‌های فروشگاهی روبرو شده‌اید. در ادامه در خصوص این قانون بیشتر صحبت خواهیم کرد. به این پیچیدگی ها حجم بالای اطلاعات در شرکت های پخش مویرگی را اضافه کنید.خواهید دید که میزان دقت و صحت اطلاعات به خصوص زمان‌هایی که آمار فروش بالا بوده، کاهش پیدا می‌کند.در نتیجه احتمال بروز خطا بیشتر می‌شود. به همین دلیل باید به دنبال راهکاری بود تا این فرآیند را برای ما ساده‌تر کند. نرم افزار پخش مویرگی به شما کمک می کند کمی از این دغدغه ها کمتر شود.

قانون پایانه های فروشگاهی چیست؟

این قانون به این جهت تهیه شده است تا افراد،فروشگاه‌ها و کسبه به عنوان یک تکلیف قانونی،وظایف مالیاتی خود را به درستی به جای آورند.به این منظور تمام سامانه‌های مربوط به صندوق‌های مکانیزه فروش و همینطور پایانه‌های فروشگاهی، باید از این قانون تبعیت کرده و شرایط مربوط به آن را مهیا کنند.با اجرای این قانون، شفاف سازی‌های لازم در سیستم مالی و اقتصادی کشور بهتر اجرا شده و دولت بهتر می‌تواند مشمولین مالیاتی را به پرداخت رقم‌دقیق مالیات ملزم کند.

طبق قانون پایانه‌های فروشگاهی‌و سامانه مودیان،هرگونه کامپیوتر، دستگاه‌های کارتخوان بانکی ثابت و سیاردرگاه‌های پرداخت الکترونیکی وبسایت‌ها و دیگر وسایلی که توانایی اتصال به شبکه اینترنت را دارند با عنوان یکی از پایانه‌های فروشگاهی شناخته شده و باید در سامانه مودیان ثبت شوند.کلیه صاحبان مشاغلی که دارای این پایانه‌های فروشگاهی هستند و برای خریدهای خود صورتحساب الکترونیکی صادر می‌کنند،مشمول قانون پایانه‌های فروشگاهی خواهند شد.
طبق قانون پس از تصویب این مورد،طی مدت 15روز باید این شرایط به اجرا در می‌آمد اما با توجه به نبود زیر ساخت لازم، از سال 1398 تا سال 1401 این عملیات به تعویق افتاده و تازه در شهریور ماه 1401 این قانون به اجرا در آمد.

چه افرادی مشمول قانون پایانه های فروشگاهی می شوند؟

چه افرادی مشمول قانون پایانه های فروشگاهی می شوند؟

در صورتی که بخواهیم نگاهی کلی به افرادی که مشمول این قانون می‌شوند داشته باشیم،هر بنگاه تجاری که کالا یا خدمت خود را به مشتری عرضه می کند، باید در این خصوص اقدام کند.تمامی خرده فروشی‌ها، واحدهای صنفی، فروشگاه‌ها و بنگاه های تجاری سایت‌های فروش اجناس و خدماتی در حال کسب درآمد هستند، مشمول این شرایط بوده و باید در سایت مودیان ثبت نام کنند.
باید درنظر داشت که شرکت پخش مویرگی شما شامل این شرایط باشد و بایددراین سامانه ثبت نام داشته باشید،‌زیرا درغیر این صورت ممکن است مشمول جریمه‌های سنگینی شوید.مسئولیت صحت‌اطلاعات وارده بر عهده مودی است.

شرکت های معتمد چه کمکی به ارسال اطلاعات به سامانه مودیان می کنند؟

در ابتدا بایددر نظر گرفت که به چه شرکت‌هایی معتمد می‌گویند.طبق ماده 26 قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان شرکت‌هایی که واجد شرایط ارسال اطلاعات مالیاتی بوده و از طرفی به صورت کتبی درخواست
انجام این کار را به‌سازمان داده باشند،و پس از بررسی به عنوان یک شرکت خدمات دهنده مالیاتی به مودیان‌معرفی می شود.
طبق قانونی که‌شرح داده شد تمام مودیان باید اطلاعات مالی خودرا ثبت کرده و از این رو هیچ اشتباهی نباید در این بین رخ‌دهد.
به‌دلیل وقت‌گیر بودن این کار، شرکت‌های معتمد اطلاعات و فاکتورها را درقالب فایل اکسل یا از طریق API و روش هایی از این دست دریافت کرده و در نهایت به جای مودی،آن اطلاعات را درسامانه اصلی ارسال می کنند.

نرم افزار های پخش مویرگی چگونه به صورت مکانیزه ارسال اطلاعات را انجام می دهند؟

نرم افزار پخش مویرگی می تواند ارزش افزوده ویژه ای در جهت تسهیل ارسال اطلاعات به سامانه مودیان ایجاد کند. در صورتی که‌از بهترین نرم افزار فروش مویرگی استفاده کنیداین امکان برای شما وجود دارد تا بتوانید تمامی موارد مالی خود را به صورت کاملا مکانیزه به سامانه مودیان ارسال کرده و دیگر مشکلی در این خصوص نداشته باشید.
از آن‌جا که این نرم افزارها تمامی اطلاعات مربوط به کار شما را داشته و به نحوی کل کسب‌وکار را مدیریت می‌کنند، اطلاعات به صورت مکانیزه و بدون نیاز به کمک نیروی انسانی یکی از ویژگی‌های خوب و مفید نرم افزار پخش مویرگی به حساب می‌آید.

چالش های شرکت های پخش مویرگی در ارسال اطلاعات به سامانه مودیان چیست؟

مهمترین چالشی که به عنوان مدیر یک شرکت پخش و توزیع مویرگی با آن مواجه هستید، حجم بالای اطلاعات ارسالی است.
بدیهی است که شما باید دریک بازه زمانی محدود نسبت به تایید و ارسال اطلاعات به صورت مکانیزه اقدام کنید.همچنین اطلاعات ارسالی باید صحیح و تایید شده باشد،در غیر این صورت ممکن است عواقب و جرایم مالیاتی گریبان‌شرکت شما رو بگیرد.

نرم افزار پخش مویرگی مبنا چه کمکی به ارسال اطلاعات به سامانه مودیان می کند؟

یکی از توانایی های نرم افزار پخش مویرگی MabnaERP به عنوان یکی از بهترین نرم افزار های فروش مویرگی ارسال اطلاعات به سامانه مودیان است.تاییدهای مکانیزه جهت افزایش دقت اطلاعات ارسالی به شما کمک می‌کند از صحت اطلاعات اطمینان حاصل کنید.این نرم افزار می‌تواند به صورت مستقیم یا از طریق API با یکی از شرکت‌های معتمد، اطلاعات را به سامانه مودیان ارسال نماید. بنابراین کل این روند به سرعت و با دقت بیشتری انجام خواهد شد.