بهترین ارائه دهندگان خدمات ابری در سال 2018-بخش دوم

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۷ نویسنده: shahin

بهترین ارائه دهندگان خدمات ابری در سال 2018: AWS، مایکروسافت، پلت فرم ابری گوگل ، IBM Cloud ، اوراکل و Alibaba برای کسب مزیت رقابتی چگونه تلاش می کنند؟ بخش دوم

امروزه انتخاب  یک ارائه دهنده خدمات ابری مناسب ، به یک مبحث حساس تبدیل شده است. همه ی ما رقبای بزرگ خدمات ابری را بخوبی می شناسیم – AWS، Google Cloud Platform، IBM Cloud و مایکروسافت Azure – اما بکار گیری آنها بستگی به نیازهای سازمانی شما دارد.

در اینجا خلاصه ای از روند ارائه دهندگان خدمات ابری و نحوه ی ورود Oracle و Alibaba به این عرصه، بر اساس نرخ بهره سالانه آورده شده است.
در بخش اول این مقاله به نرخ بهره و درآمد خدمات ابری گوگل و مایکروسافت اشاره شد. برای مشاهده بخش اول مقاله اینجا کلیک کنید.
خدمات وب آمازون(Amazon ) رشد سه ماهه مناسبی را تجربه کرد و نرخ بهره سالانه اش 20.4 میلیارد دلار بوده است. شایان ذکر است که AWS) Amazon Web Services) تمام درآمد عملیاتی آمازون در سال 2017 را به خود اختصاص داده است.

درآمد حاصل از خدمات آی بی ام (IBM)، که شامل نرم افزار، پلت فرم و زیرساخت می شود، بیش از 10 میلیارد دلار است.
و اوراکل (Oracle)، پیشرفت خدمات ابری اش به هدف مورد نظر رسیده و معتقد است که ویژگی های خاص و خدمات داده به عنوان یک سرویس(data-as-a-service) متمایزی نسبت به رقبا دارد.
یکی از ارائه دهندگان خدمات ابری که ارزش بررسی را دارد، Alibaba است که از بسیاری جهات یک AWS چینی است. Alibaba ویژگی های جدید را در یک چشم بهم زدن اضافه می کند، بر روی هوش مصنوعی مانور می دهد و یک تجارت الکترونیک عظیم را اداره می کند.

انتخاب شرکت

هنگامی که شما به ارائه دهندگان عمده خدمات ابری نگاه می کنید، مشخص است که AWS و مایکروسافت Azure دو شرکت برتر هستند. نظرسنجی RightScale براساس پاسخ 997 نفر در صنایع و شرکت های مختلف به چنین نتیجه ای رسیده است.

مشکل مقایسه مایکروسافت و AWS این است که این دو غول خدمات ابری به یک میزان و تناسب عمل نمی کنند. برای مثال درآمد ابری بازرگانی مایکروسافت شامل 365 Office  می شود که در فروش آنها را پیش می اندازد.
خدمات اصلی که جزء خدمات ابری بازرگانی مایکروسافت هستند،عبارتند از Azure؛ خدمات تجاری  365Office ،365Dynamics  و Mobility + Security Suite .

به عبارتی دیگر، خدمات ابری بازرگانی مایکروسافت بیشتر شبیه Google Cloud Platform و G Suite است تا AWS.

تولید شده در واحد تولید محتوای مبنا

مترجم شاهین نوعی

منبع