دید 360 درجه مشتری در نرم افزار پخش مویرگی مبنا

اهمیت دید 360 درجه مشتری در صنعت پخش مویرگی

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ نویسنده: احمد شرفی

منظور از دید ۳۶۰ درجه در واقع جمع‌آوری و طبقه‌بندی اطلاعات کامل از یک و یا چند فرآیند است.دید ۳۶۰ درجه به کاربر این امکان را می‌دهد؛ تا تمامی جوانب قابل مشاهده و غیر قابل مشاهده را ببیند و ارزیابی کند. برای درک بهتر این مهم، با یک مثال مطلب را ادامه می‌دهیم. همراهمان باشید.

آیا می‌دانید در مراحل اخذ گواهینامه رانندگی، سنجش بینایی صرفا برای بررسی میزان قدرت بینایی نبوده؟ بلکه گستره دید متقاضیان هم بررسی می‌شود؟

درواقع یک راننده باید از قدرت بینایی و زوایای دید طبیعی و منطقی برخورداد باشد؛ تا بتواند زوایای پیرامون خود را به خوبی ببیند و از هرگونه مخاطراتی دوری کند.

چشم انسان در حالت طبیعی و در بهترین حالت می‌تواند حدوداً زاویه۶۰ درجه را ببیند و گستره 20 درجه عمودی را مشاهده کند. اما چگونه می‌تواند در رانندگی موفق باشد؟ چگونه می‌تواند فاصله خود را با خودرو‌های پشت‌ سر و اطراف حفظ کند؟

قطعا جواب شما، استفاده از آینه های‌جانبی  و و آینه اصلی خودرو می‌باشد.

پاسخ شما درست است.

در مدیریت کسب و کار هم به همین شکل است. در واقع مدیران شرکت‌ها هم نیازمند، دید کامل از روند فعالیت مجموعه خود هستند؛ تا از این طریق بر روی کلیه فرآیند‌های مجموعه تحت مدیریتی خود، تسلط کافی را داشته باشند.

تاثیرات دید 360 درجه در پخش مویرگی

یک مدیر برای کنترل و هدایت مجموعه تحت مدیریتی خود و همچنین ارزیابی حساب مشتریان و پیش بینی رفتار و عملکرد آنها، نیاز به داشتن گزارش‌های دید ۳۶۰ درجه است تا از این طریق بتواند  تسلط کامل نسبت به تمامی زوایای مجموعه خود را دارا باشد.

با توجه به گزارش منتشر شده توسط  گارتنرGartner، کمتر از 10% شرکت‌ها دید ۳۶۰ درجه نسبت به مشتریان خود دارند و تنها 5% از آنها توانایی استفاده از این قابلیت را در راستای گسترش کسب و کار به دست می‌آورده‌اند.

گارتنرGartner، یک شرکت تحقیقاتی و مشاوره ای جهانی است که اطلاعات ، مشاوره و ابزارهایی را برای رهبران IT ، امور مالی ، منابع انسانی ، خدمات و پشتیبانی مشتری ، ارتباطات ، قانون و انطباق ، بازاریابی ، فروش و عملکردهای زنجیره تأمین ارائه می دهد. در بررسی‌های صورت گرفته توسط این شرکت از وابستگی آینده مشاغل و نیاز روز افزون شرکت‌ها به داشتن دید ۳۶۰ درجه حکایت دارد و به عنوان یک الزام اساسی در حفظ و ارتقای شرکت‌ها یاد شده است که خود نشان از اهمیت و نیاز اساسی به آن می‌باشد.

قابلیت‌های گزارش دید ۳۶۰ درجه

سبب افزایش دانش نسبت به مشتری می‌شود.
بدین معنا که دیدگاه مشتری را نمایان ساخته و به سازمان در برطرف کردن مشکلات کمک می‌کند و در نهایت سبب افزایش رضایت مشتری شده .

پیش‌بینی رفتار مشتری را ممکن می‌سازد.
باتوجه به ثبت کلیه تعاملات مشتریان، می‌توان برای هر رویدادی نتیجه ای مشخص و مختص آن بدست آورد و از این طریق به مدیران و مجریان شرکت‌ها در انجام کمپین تبلیغاتی جهت آشنایی هرچه بیشتر مشتریان با محصولات و خدمات کمک می‌کند.

تقسیم بندی مشتریان
باتوجه به دانش و پیش‌بینی رفتار مشتریان، به مدیران این امکان را می‌دهد که مشتریان خود را بر اساس امکانات و منابع و میزان سودآوری هایشان طبقه بندی کنند؛ که خود تاثیر بسزایی در میزان و نحوه خدمات و پشتیبانی به مشتریان را دارد

درواقع با داشتن دید ۳۶۰ درجه ، مدیریت آسانتر، برقراری بهتر ارتباز اثر بخش با مشتریان و حذف پیچیدگی‌های کسب و کار را به همراه دارد.

دید 360 درجه مشتری  در نرم افزار پخش مویرگی

دید ۳۶۰ درجه مشتری درنرم افزارهای پخش مویرگی

یکی از مهم ترین امکانات نرم افزار پخش مویرگی، دید ۳۶۰ درجه مشتری است؛ که به کاربر این امکان را میدهد تا اطلاعات کاملی درباره انواع دریافتنی، اقلام بار، نحوه تسویه فاکتور و حساب مشتری‌ها را کسب کند.

در دید ۳۶۰ درجه مشتری کلیه اطلاعات اعم از اطلاعات پایه،صورت وضعیت ریالی، نمودار گردش کلی، چرخشی ریز جزئیات گردش و اطلاعات تحلیلی طبقه بندی شده که مدیران می‌توانند با ارزیابی و بررسی هر یک ازاین گزارشات از میزان اعتبار مشتریان آگاه شده و تمامی اطلاعات مربوط به فاکتورهایشان و وضعیت تسویه و دریافتی‌ها اعم از چک و نقد و مرجوعی‌ها را مشخص کنند.

در دید 360 درجه مشتری، قسمتی تعبیه شده که به مدیران فاکتور‌های کاملا باز و فاکتور‌های تسویه شده را نشان می‌دهد و در نهایت یک گزارش تجزیه با تاریخ مورد نظر ارائه داده که تمامی مبالغ و فاکتورهای ماهانه هر مشتری در آن در نظر گرفته شده است. درگیر نمودن مشتری با سازمان، ارتباطی تنگاتنگ با تنظیم درست دسته بندی های مشتریان دارد. دسته بندی و نگه داشتن اطلاعات تراکنش ها، اطلاعات محیطی، اطلاعات رفتاری و اطلاعات شبکه های اجتماعی مشتریان در پرونده آنها در دید ۳۶۰ درجه، به سازمان در راستای تنظیم درست دسته بندی های مشتریان و شناخت بهتر آنها کمک می کند.

در نهایت با توجه به خصوصیات معرفی شده درباره گزارش‌های دید 360 درجه مشتری میتوان اینگونه عنوان کرد که شرکت‌های بزرگ با بازاریابی مبتنی بر داده و مخاطب، بهترین فرصت رشد را در سال گذشته به دست آوردند. نتایج این تحقیقات به ما نشان می‌دهد که هر چقدر شناخت از پرسونا و رفتار مشتری بیشتر باشد، میتوان پیشنهاد‌های اختصاصی منحصر به فردی را به مشتری ارائه نمود.اهمیت نگهداری مشتری از اهمیت جذب مشتری جدید کمتر نبوده و در نهایت سبب، همکاری اثربخش واحدهای مختلف، خصوصا واحدهای فروش، بازاریابی و خدمات می‌شود.