نرم افزار رصد نماینده فروش

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ نویسنده: shahin

نرم افزار رصد نماینده فروش

در اواخر دهه 80 بسیاری از شرکت های تولید کننده محصولات تند گردش (FMCG) مانند مواد غذایی و شوینده و بهداشتی، به تاسیس شرکت های توزیع و پخش مویرگی روی آوردند. علت اصلی نیاز به راه اندازی این شرکت ها و یا شعب  در استان های مختلف ، کنترل نظام تولید و پخش مویرگی و تمرکز بر فروش محصولات شرکت تولید کننده بود.

با توجه به هزینه های بسیار بالای تاسیس شعبه در استان های مختلف کشور و عدم توجیه اقتصادی، بسیاری از این شرکت ها از تاسیس شعب خودداری کردند و یا پس از گذشت یک دوره زمانی، مجدداً شعب را جمع آوری کردند.
اما نیاز همچنان مرتفع نشده بود. کیفیت و چگونگی توزیع و پخش مویرگی نماینده پخش استانی و یا عامل فروش در استان مورد نظر باید کنترل شود. شرکت های تولید کننده در طول زمان قراردادهای خود با عاملین فروش ( پخش استانی مویرگی) را تغییر داده و قراردادهای خود الزام بر ارسال اطلاعات به شرکت تامین کننده کالا و حتی الزام به استفاده از نرم افزار شرکت تامین کننده را قید کردند.

با توجه به پیچیدگی های این مسئله، شرکت مبنا محصولات متنوعی را برای پاس کردن این نیاز ارائه کرده است.بر اساس نحوه قرارداد با عامل فروش (نماینده فروش)، سه نوع راه حل به شما پیشنهاد می شود:

  • نماینده فروش صرفاً محصولات شرکت تامین کننده را به فروش می رساند.

    پیشنهاد مبنا استفاده از محصول MabnaERP است .نماینده فروش به صورت یک مرکز مستقل تعریف می شود. این مرکز مستقل می تواند مشتریان خود را داشته باشد و عملیات توزیع و پخش مویرگی در نرم افزار اصلی انجام شود. این عملیات می تواند صرفا در سطح درخواست گیری / ثبت سفارشات / صدور فاکتور / عملیات انبار و توزیع باشد. عملیات مالی می تواند در سیستم مستقل دیگری ثبت شود تا نگرانی های نماینده فروش نیز مرتفع شود .بدیهی است رابطه بین شرکت تامین کننده و شرکت پخش استانی رابطه خرید و فروش است .جهت دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص  نرم افزار MabnaERP اینجا کلیک کنید.

  • نماینده فروش علاوه بر محصولات شرکت تامین کننده، محصولات شرکت های دیگری را نیز به فروش می رساند.

    پیشنهاد مبنا استفاده از محصول برنا است .با توجه به ارزان بودن برنا امکان خرید محصول توسط تامین کننده یا نماینده وجود دارد. نرم افزار برنا می تواند با نرم افزار MabnaERP نصب شده در شرکت تامین کننده در ارتباط بوده و اطلاعات مورد نیاز را به شرکت تامین کننده ارسال نماید .برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص محصول برنا اینجا را کلیک کنید.

  • نماینده فروش الزامی به استفاده از نرم افزار شرکت تامین کندده کالا ندارد.

    با استفاده از نرم افزارMabanERP می توان به نرم افزارهای عاملین فروش استانی متصل شد و اطلاعات را جمع آوری نمود. ضمن اینکه در صورت عدم اجازه جهت اتصال به شرکت پخش استانی می توان از طریق فایل با فرمت استاندارد اطلاعات را جمع آوری نمود .بدیهی است این روش محدودیت هایی نسبت به روش های دیگر دارد.

بسیاری از شرکت های تامین کننده ترکیبی از راه حل های بالا را انتخاب می کنند .روابط یک شرکت با نمایندگان فروش متفاوت بوده و بر اساس این تفاوت ها راه حل های متنوعی نیاز است .ضمنا امروزه برخی از شرکت های توزیع به سمت
3PL حرکت کرده اند. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص فروش هیبریدی اینجا و در خصوص 3PL اینجا کلیک کنید.
در خصوص شرکت های توزیع و پخش مویرگی دارویی که نیاز به راه حل هایی برای شعب برون سپار و در عین حال پاسخگویی به سازمان غذا و دارو دارند مقاله دیگری منتشر خواهد شد .برای اطلاعات بیشتر در خصوص نرم افزار پخش مویرگی ویژه شرکت های توزیع دارویی اینجا کلیک کنید.