راهکار تخصصی پخش مویرگی در صنایع دارویی

راهکار تخصصی پخش مویرگی در صنایع دارویی

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۹ نویسنده: مدیریت سایت

کاربرد پخش مویرگی در صنایع دارویی به علت نوع فعالیت و حساسیتی که این صنایع دارند،همواره با سلامتی جسم و روان مردم در ارتباط مستقیم هستند. تأمین صحیح و به‌موقع محصولات دارویی در مراکز درمانی و بهداشتی و داروخانه‌ها به‌سرعت عمل، توجه و دقت زیادی، نیازمند است.

فرآیندهای پخش دارو از مراکز تولیدی و انتقال آن به مراکز عرضه عمومی حتماً باید با کنترل خروجی کالاها از انبارها بر اساس سری ساخت کالاها و توجه ویژه به تاریخ انقضای آن‌ها  همراه باشد. درواقع «تاریخ انقضاء» مهم‌ترین عاملی است که بی‌توجهی به آن می‌تواند فاجعه‌های انسانی دردناکی را در ساختار سلامت کشورها رقم بزند.

 بدیهی است که مهم‌ترین مشتریان و بهره‌برداران صنایع دارویی و تجهیزات پزشکی، شرکت‌های پخش دارویی و داروخانه‌ها هستند که برای دریافت دارو ، صلاحیت هرکدام باید بررسی و تائید شود. درباره بسیاری از داروها به علت خاص و محدود بودن آن‌ها، سفارش‌های داروخانه‌ها باید سهمیه‌بندی شود تا بر اساس سهمیه هر داروخانه، کالا و داروی موردنیاز به آن‌ها ارسال شود.

مهم‌ترین ویژگی‌های پخش مواد دارویی

مهم‌ترین ویژگی‌های پخش مواد دارویی را می‌توان در موارد زیر جستجو کرد:

نظارت و کنترل موجودی انبارها

ردیابی کالا بر اساس کد سری ساخت

سهمیه‌بندی داروخانه‌ها

تعیین صلاحیت داروخانه‌ها

خروج کالا از انبار بر اساس کد سری ساخت

توزیع کالا به داروخانه‌ها با رعایت مجوزها و سهمیه آن‌ها

با توجه به حیاتی بودن دارو در زنجیره تأمین کشور، سرعت زمان اخذ درخواست و ثبت سفارش و صدور برگ خرید و توزیع و تحویل کالا به داروخانه بسیار مهم است. در چنین پروسه‌ای با این اهمیت سرعت توزیع کنترل‌هایی نظیر اعتبار سنجی مشتریان و سهمیه‌بندی کالاها به ازای هر داروخانه و خروج کالا مبتنی بر سری ساخت و تاریخ انقضاء نباید به کاهش سرعت توزیع ختم شود. ضمن اینکه ایراد در هر یک از روال‌های ذکرشده می‌تواند منجر به مشکلات جدی در سلامت بیمار و یا نظام توزیع و پخش دارو شود.

یک شرکت توزیع و پخش مویرگی دارو با متوسط ۱۰ شعبه بین ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ فاکتور در روز در کلیه شعب تحت پوشش صادر می‌کند. هر یک از این سفارش‌ها می‌تواند داستان مجزا و منحصر به خود را داشته باشد. دقت، صحت و سرعت در ارسال تک‌تک این سفارش‌ها می‌تواند یک پخش مویرگی دارو را از دیگری متمایز کند و به همه دغدغه‌های مدیران و متصدیان صنایع دارویی پایان دهد.

ارائه خدمات مناسب و قابل قبول به مشتریان مختلف در صنایع مختلف، تنها با استفاده از تجربه بدست آمده از سال‌ها فعالیت در کنار پرسنل متخصص و ابزار مناسب مقدور است و در این راه شرکت مشاوران برگزیده نرم‌افزار، راه طولانی‌ای را طی کرده تا شناخت کامل و کافی از صنایع مختلف و مشتریان بزرگ بدست آورد.

برآورده کردن خواسته های ایشان، این امکان را برای گروه مبنا فراهم کرده تا با ارائه راهکار‌های جامع و تخصصی، پاسخگوی کلیه نیازهای مشتریان خاص باشد.

دغدغه‌های صنعت پخش مویرگی دارویی:

فرآیند‌های پیچیده و فرار از بوروکراسی

جلوگیری ضایع شدن کالا

روال‌های پیچیده تخفیفات و پروموشن

محاسبات خواب انبار

تأمین کالا از تأمین‌کننده و آنالیز دقیق موجودی قطعی و امانی

تخصیص و ارسال کالا به شعب

درخواست مکانیزه شعب از دفتر مرکزی

مدیریت شعب و عملیات یکپارچه توزیع و پخش

کنترل دقیق اعتبارات جهت جلوگیری از بین رفتن منابع سازمان

آنالیز کامل مانده بدهی مشتریان

عملیات یکپارچه مالی