بهترین نرم افزار پخش مویرگی چیست؟

بهترین نرم افزار پخش مویرگی چیست؟

تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ نویسنده: shahin

کارآمدی در مدیریت زنجیره تامین خصوصا بخش مربوط به صنعت پخش، لزوم انتخاب بهترین نرم افزار پخش مویرگی را مشخص می‌کند. صنعت پخش در بخشهای متنوعی مانند پخش مواد غذایی، پخش صنایع دارویی و پخش محصولات بهداشتی آرایشی نیازمندی‌های خاص منظوره‌ای دارد که در سیستم‌های نرم افزاری مرتبط باید مورد توجه قرار بگیرد.

پاسخگویی به این نیازمندی‌ها مستلزم شناخت عمیق از ابعاد مختلف حوزه‌های مختلف صنعت پخش است. شناختی که از مراحل تحلیل اولیه نرم افزار پخش مویرگی تا پیاده‌سازی امکانات و قابلیت‌های فنی و در نهایت خدمات پشتیبانی باید مدنظر باشد.

بهترین نرم افزار پخش مویرگی چیست؟

هرچه تکنولوژی بیشتر پیشرفت می کند، بیشتر به زندگی روزمره ما می پیوندد. حتی اگر در حال خواندن این مقاله هستید، حتما شما از چندین دستگاه متصل به اینترنت استفاده می کنید.تا زمانی که ما این مسیرهای نوآورانه را ادامه می دهیم، شاهد تاثیر تکنولوژی در زندگی روزمره مان و اهمیت روز افزون آن هستیم؛ و همینطور، بازاریابان، فروشندگان و نمایندگان مشتری باید به این پیشرفت ها واکنش نشان دهند.

چگونه می‌توان بهترین نرم افزار پخش مویرگی را انتخاب کرد؟

واژه بهترین بار معنایی گسترده‌ای دارد. شناسایی ابعاد متنوع کاربرد و اثربخشی یک محصول نرم افزاری در کسب و کارهای مرتبط در انتخاب بهینه و مناسب اهمیت زیادی دارد.  شرکت‌های زیادی در حوزه ارائه خدمات و محصولات نرم افزاری صنایع مختلف پخش فعالیت می‌کنند. هرچه تجربه و مهارت شرکت تولید کننده بهترین نرم افزار فروش و پخش مویرگی بالاتر باشد، تسلط بیشتری بر فرآیندها و الزامات حوزه پخش خواهد داشت.

توجه به سابقه و تجربه شرکت تولیدکننده سیستم پخش مویرگی به لحاظ پوشش دهی خدمات صنعت پخش اهمیت دارد. وقتی از بهترین نرم افزار پخش مویرگی حرف می‌زنیم یعنی نرم افزار مربوطه باید در حوزه‍‌های پخش دارویی ، پخش صنایع غذایی و پخش آرایشی بهداشتی، رزومه و سابقه کار قابل قبولی داشته باشد. فرآیند درخواست دمو نرم افزار فروش و پخش مویرگی و سرعت در ارائه اطلاعات مورد نیاز به مشتری هم یکی از پارامترهای مهم انتخاب به شمار می‌آید.

تجربه کل (Total Experience) در نرم افزار فروش و پخش مویرگی 

تجربه کل (TX) یک استراتژی است که با پیوند دادن مفاهیم تجربه کاربری (UX)، تجربه مشتری (CX)، تجربه چندوجهی (MX) و تجربه کارمند (EX) تجربیات مشترک برتر را ایجاد می‌کند. بهترین نرم‌افزار پخش مویرگی باید این قابلیت را داشته باشد که تجربه خوبی برای همه ذینفعان سیستم مدیریت پخش مویرگی ایجاد کند.

کارکنان شرکت‌های پخش در دپارتمان فروش، ناوگان پخش و ویزیتورها، مدیران فروش و بازاریابی و همچنین مدیران لجستیک باید بتوانند با ابزارهای نرم افزار فروش و پخش مویرگی براحتی کار کنند. سهولت کاربری نرم افزار پخش و امکان استفاده از آن در پلتفرم ها و مرورگرهای مختلف، یک قابلیت محوری به شمار می‌آید.

امکانات بهترین نرم‌افزار فروش و پخش مویرگی چیست؟

نرم‌افزارهای معتبر در حوزه فروش و پخش مویرگی، با روال‌ها و فرآیندهای تخصصی صنعت پخش تطبیق یافته‌اند. این نرم‌افزارها مراحل مختلف انبارداری، دریافت سفارش و فرآیند توزیع را مدیریت می‌کنند. برخی از مهمترین ابزارهایی که باید در بهترین نرم افزار پخش وجود داشته باشد، به شرح زیر است:

  • داشبوردهای مدیریتی (فروش/ ویزیتور/ مشتری)
  • مدیریت اعتبارات مشتریان (ریالی/ تعدادی)
  • طراحی و مدیریت مسیربندی (ویزیت/وصول/توزیع)
  • تور فروش/ برنامه ریزی فروش
  • مدیریت مسیر توزیع
  • انتخاب فاکتور / حواله برای هر مسیر توزیع
  • کنترل ظرفیت ماشین های توزیع
  • تعیین تیم پخش (پیش از اعزام، بعد از اعزام)
  • مدیریت مجوزهای خروج کالا از انبار
  • تراز موجودی برگه توزیع
  • مدیریت تامین‌کنندگان و فرآیند قرارداد تامین‌کنندگان
  • گزارشات آنلاین تامین‌کننده
  • تخفیفات و جوایز دریافتی از تامین‌کنندگان
  • مغایرت فاکتورهای خرید و رسیدهای انبار
  • موجودی‌ها به تفکیک شعب و کنترل انتقال بین انبار شعب
  • سریال ساخت و تاریخ انقضا کالاها
  • ورودی و خروجی (رسید و حواله و مصرف، ضایعات، اشانتیون و برگشتی از شعب …)

فرآیند توسعه در بهترین نرم افزار پخش مویرگی چگونه انجام می‌شود؟

شرکت‌های مختلف صنعت پخش، فرآیندهای عمومی مشخصی دارند که نقش ERP در بهره وری صنعت پخش مویرگی را برجسته می‌کند. اغلب نرم‌افزارهای ERP در حوزه فروش و پخش مویرگی با پیاده‌سازی آن فرآیندها، نیاز مشتریان را پوشش می‌دهند. ولی هر صنعت و هر کسب‌وکاری نیازهای خاص منظوره خود را دارد که در نرم‌افزار ERP پخش مویرگی پیش‌بینی نشده است. بهترین نرم افزار فروش و پخش مویرگی، امکانی برای طراحی و توسعه نرم‌افزارهای جانبی یکپارچه برای مشتریان فراهم می‌کند.

شرکت‌های معتبر ارائه‌دهنده خدمات نرم‌افزار توزیع مویرگی، API های مورد نیاز برای توسعه‌ جانبی به مشتریان خود ارائه می‌کنند.  در این راستا مشتریان می‌توانند پس از تعریف نیاز در تیم محصول و توسعه شرکت نرم‌افزاری، سیستم خود را از طریق درگاه‌های امن توسعه دهند. این خدمات نیازمندی مشتریان را به توسعه امکانات و فرآیندهای خاص منظوره پاسخ می‌دهد. این راهکارها بستری فراهم می‌کنند تا بدون مشکلات ناشی از نرم‌افزارهای جزیره‌ای، ابزارهای نرم‌افزاری خود را توسعه دهند.

اهمیت هوش تجاری در نرم افزار فروش و پخش مویرگی چیست؟
اهمیت هوش تجاری در نرم افزار فروش و پخش مویرگی چیست؟

اهمیت هوش تجاری در نرم افزار فروش و پخش مویرگی چیست؟

هوش تجاری، Business Intelligence  یا به اختصار BI یک فرآیند تکنولوژی محور برای تحلیل داده هاست. این فرآیند در نهایت به مدیران، صاحبان کسب و کار و تمام تصمیم گیرنده‌های اساسی یک کسب و کار، اطلاعاتی عملی و تحلیلی ارائه می‌دهد. بهترین نرم افزار توزیع و پخش مویرگی، باید بتواند قابلیت‎های گزارش‌دهی پیشرفته‌ای ارائه کند تا مدیران حوزه پخش را از ابعاد مختلف کسب و کار آگاه گرداند.

سیستم هوش تجاری در نرم افزار پخش مویرگی به شرکت‌ها کمک می‌کند تا با استفاده از داشبورد‌های مدیریتی و تابلوهای امتیازدهی متفاوت یک دید کلی و شفاف نسبت به فرآیندهای توزیع کسب‌وکار خود پیدا کنند. در مقایسه گزارشات سنتی با داشبوردهای مدیریتی در حوزه فروش و پخش، هوش تجاری ابزارهایی برای تحلیل عملکرد توزیع فراهم می‌کند. این سیستم‌ها جدیدترین وضعیت آمارهای فروش شرکت را به مدیران اطلاع‌رسانی می‌کنند. بر پایه همین اطلاعات روزآمد است که مدیریت ساختارهای پیچیده توزیع مویرگی ممکن می‌شود. هوش تجاری در صنعت پخش می‌تواند در شاخص‌های بهره‌وری حوزه توزیع بهبود چشم‌گیری ایجاد کند.

فناوری‌های جدید در نرم افزار پخش مویرگی چه جایگاهی دارد؟

توسعه خدمات نرم افزاری حوزه پخش و توزیع در بستر وب و موبایل امروزه از روندهای بدیهی توسعه این فناوری است. بهترین نرم افزار پخش مویرگی به کاربران اجازه می‌دهد با آسودگی این نرم‌افزار را با ابزار موردنظر خود اجرا کنند.

توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات، فرآیندهای لجستیک و زنجیره تامین را تغییر داده است. بیش از 91 درصد از کارخانجات تولیدی و 90 درصد از شرکت های پخش از سیستم ها و نرم افزارهای ERP استفاده می کنند. ترند فناوری جدید در صنعت پخش و فروش مویرگی در زمینه سیستم‌های مدیریت کسب و کار با توسعه هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشینی، هرچه بیشتر به سمت خودکار سازی می‌روند. بهترین نرم افزار پخش مویرگی ، با قابلیت توسعه سریع، می‌تواند با فناوری‌های روز همگام شود و فرآیندهای توزیع مویرگی را سریعتر و کارآمدتر مدیریت کند.

ارکان اصلی نرم‌افزار پخش مویرگی

به دلیل گستردگی کسب و کار و پیچیدگی فعالیت ها در شرکت های توزیع و پخش مویرگی به نرم افزار های ویژه ای در این صنعت نیاز است. حجم تراکنش بسیار بالا و نگرانی بازگشت سرمایه باعث ایجاد کنترل های بسیاری در این حوزه شده است. بازیگران اصلی نرم افزاری صنعت پخش مویرگی تعداد محدودی هستند. و اما بهترین نرم افزار پخش مویرگی به حجم کاری و نوع صنعتی که در آن فعالیت می کنید بستگی دارد.

انتخاب نرم افزار بسیار پیچیده است. علاوه بر هزینه های خرید نرم افزار مهمترین هزینه یک شرکت پخش مویرگی هزینه های زمانی صرف شده جهت تطبیق نیروی انسانی با نرم افزار جدید است. به همین دلیل تغییر نرم افزار امری دشوار است.
در انتخاب یک نرم افزار علاوه بر کنترل ویژگی ها نیاز به بررسی نحوه پاسخ دهی و خدمات پشتیبانی از سایر مشتریان شرکت مزبور است.

عوامل مؤثر بر افزایش بهره‌وری تیم فروش مویرگی

یک استراتژی فروش مویرگی اثربخش باید چگونگی تحقق اهداف بازاریابی از طریق تخصیص منابع فروش به سطوح مختلف مشتریان را تبیین کند. این مهم از طریق بخش بندی بازار، هدف‌گیری مشتریان و تطبیق شیوه فروش با اهداف ارتباطی و الگوهای مختلف استفاده از کانالهای متعدد فروش محقق می‌شود.

برای مثال بخش‌بندی مشتریان در واقع فرآیند تقسیم بازار به زیرمجموعه‌هایی متمایز از مشتریان یا مصرف‌کنندگان است که رفتار و نیازهای مشابهی دارند. محققین مطرح در حوزه فروش مویرگی عوامل مؤثر بر افزایش بهره‌وری تیم فروش و پخش مویرگی در حوزه خرده فروشی را در قالب مدلی مفهومی ارائه کردند که میتواند مبنای عمل برای مدیران حوزه فروش و پخش مویرگی قرار گیرد. این مدل شامل سه بخش زیر است:

۱. پرتفوی رابطه‌مدار که شامل مشتریان، شرکای کانال، تامین‌کنندگان، مشاوران، رسانه‌ها، گروه‌های ذینفع، موسسات تبلیغاتی، رقبا و افراد حکومتی می‌شود.

۲. شایستگی رابطه مدار در تیم فروش که شامل مهارت‌های بین فردی، فرهنگ سازمانی فروش و روابط سازمانی تیم می‌شود.

۳. ارزشهای رابطه مدار که شامل ارزش‌های شخصی، ارزش‌های ملی، ارزش‌های دانشی و ارزش‌های استراتژیک می‌شود. 

سیستم‌های پخش مویرگی با ابزارهای متنوع امکان مدیریت پرتفوی رابطه‌مدار، شایستگی رابطه‌مدار و ارزش‌های رابطه مدار را برای مدیران پخش فراهم می‌کنند. خصوصا در حوزه تولیدات تند مصرف مانند مواد غذایی و بهداشتی، بهترین نرم‌افزار فروش و پخش مویرگی در صنایع غذایی ، داشبوردهای مدیریتی جامعی برای اطلاع‌رسانی تغییرات لحظه‌ای در ابعاد مختلف عملکرد تیم فروش مویرگی ارائه می‌دهند.