امضا قرارداد خدمات ابری 5 ساله تمام عیار ،مایکروسافت و والمارت(Walmart)

تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ نویسنده: shahin

وال‌مارت شرکت خرده‌فروشی آمریکایی است که دارای بزرگترین شبکه فروشگاه‌های زنجیره‌ای موادغذایی، سوپرمارکت‌ها و هایپرمارکت‌ها در جهان است. این شرکت در سال ۲۰۱۲ در رتبه سوم از بزرگترین شرکت‌های جهان قرار گرفت. در سال مالی ۲۰۱۳ شرکت وال‌مارت با درآمدی معادل ۴۶۹ میلیارد دلار، به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت جهان بر پایه میزان درآمد، شناخته شد.

مایکروسافت هر سه دسته از خدمات ابری، یعنی خدمات نرم‌افزاری (SaaS)، پلتفرمی (PaaS) و زیرساختی (IaaS) را ارائه می‌دهد. خدمات پلتفرمی و زیرساختی مایکروسافت تحت نام تجاری آژور به‌ فروش می‌رسند. مایکروسافت در حوزه‌ی خدمات ابری جایگاه دوم را در اختیار دارد و پشت سر آمازون قرار گرفته است. خدمات ابری مرتبط با بانکهای اطلاعاتی و تحلیل داده از جمله خدمات ارائه‌شده تحت برند آژور هستند. هوش مصنوعی و خدمات ادراکی نظیر دید رایانه‌ای، جستجوی وب، درک هوشمند زبان و… نیز توسط ردموندی‌ها ارائه می‌شوند. اینترنت اشیاء، ابزارهای مدیریتی، امنیتی و نظارتی نیز از جمله مواردی هستند که به‌عنوان بخشی از خدمات آژور ارائه می‌شوند.

و مایکروسافت از یک مشارکت استراتژیک خبر می دهند که Microsoft365  و Azure  Cloud را برای تسریع تحول دیجیتال خرده فروشان  بهینه کرده و تعامل با مشتری را بهبود خواهد داد . Walmart اخیراً از قابلیت های مایکروسافت برای کارهای ضروری و برنامه های کاربردی استفاده کرده است.

روی هوش مصنوعی ، یادگیری ماشینی و راهکارهای اطلاعاتی مایکروسافت برای پروژه های نوآوری ابری سرمایه گذاری خواهد کرد ، از جمله پیاده سازی پلت فرم جهانی IoT در Azure. یک توافقنامه پنج ساله برای مجموعه ای کامل از راه حل های ابری، محیط انعطاف پذیر Azure را برای مدیریت امور مورد استفاده قرار خواهد داد، بعلاوه مجموعه ابزارهای مختلف و ظرفیت رایانش ، به Walmart کمک می کند که برند های تحت نظارت خود را استاندارد کند.

مهندسین هر دو شرکت برای مهاجرت صدها برنامه کاربردی، از جمله walmart.com و samsclub.com، به سمت ساختار ابری بومی، با یکدیگر همکاری خواهند کرد. با هدف تقویت فرهنگ همکاری و چابکی، Walmart مایکروسافت 365 را در چند فاز در اختیار کارکنان قرار خواهد داد.

تولید شده در واحد تولید محتوای مبنا

مترجم شاهین نوعی

منبع ciodive