دغدغه های اصلی شرکت های پخش

دغدغه های اصلی در شرکت های پخش مواد غذایی

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ نویسنده: تیم تولید محتوای مبنا

شرکت‌های پخش مواد غذایی باید بتوانند در هر روز حجم زیادی از کالا را جابجا کرده و به دست مشتریان خود برسانند.درمیان موارد مهمی مانند تامین کالا ترابری‌تبلیغات و در نهایت فروش‌مسائل مالی نیز اهمیت خود را نشان داده و باید به توان به خوبی این مسئله را مدیریت کرد.‌ درادامه با‌ مهم‌ترین دغدغه‌هایی که هر شرکت پخش مواد غذایی با آن روبرو است‌ آشنا شده و به دنبال پیدا کردن راه حلی برای آن‌ها خواهیم بود.

حجم بالای تراکنش و تعداد زیاد مشتری

هر صنعتی قواعد و شرایط خاص خودش را دارد. عامل متمایز میان شرکت‌های پخش مواد غذایی و دیگر شرکت‌ها، حجم بالاتر سفارشات و همینطور میزان تقاضای روزانه مصرف کنندگان است.
به دلیل حجم بالای محصولات مواد غذایی و نحوه سودآوری از این سفارشات‌نیاز است که بیشترین حجم محصولات ممکن‌را فروخته و دراین بین سابقه سفارشات هر مشتری ثبت شده تا بتوان در دراز مدت روی میزان فروش‌مداوم به
هر مشتری خاص حساب باز کرد.

اولین دغدغه شرکت‌های پخش مواد غذایی چیست؟

اولین دغدغه شرکت‌های پخش مواد غذایی کسب اطلاعات مهم درباره مشتریان خود بوده و از طرفی وجود یک‌سیستم پویا برای ارتباط هر مشتری به این اطلاعات می‌تواند بسیار هوشمندانه باشد.
بدهی‌‌حساب گردش مالی این مشتری با شرکت‌ میزان اعتبار و همینطور وضعیت چک‌های دریافت شده از جمله موارد دیگری‌ است که لازم است درپروفایل هر مشتری قرار بگیرد تا بتوان در آینده استراتژی‌های برخورد با آن شخص را بهتر مشخص کرد.
اطلاع از لیست محصولاتی که هر مشتری خاص بیشتر از همه سفارش می‌دهد و پیشنهاد انواع تخفیفات روی این مواردو یا ارائه خدماتی ارزنده‌مانند ارسال سریع‌تر این دسته از محصولات‌می‌تواند منجر به کسب رضایت مشتری شود.این امر یک مزیت رقابتی بسیار بزرگ برای یک شرکت پخش مواد غذایی در این بازار شلوغ و پر از رقیب سرسخت ایجاد خواهد کرد.

دغدغه اصلی شرکت‌های پخش مواد غذایی

عدم وابستگی به نیروی انسانی

در صورتی که به لیست نیروی انسانی یک شرکت مواد غذایی نگاه کنید، اکثر نفرات را بازاریابان و فروشندگان حضوری این مجموعه تشکیل می‌دهند.متاسفانه‌این‌دسته از نیروهای شرکت زودتر از سایرین‌ از مجموعه خارج و جذب‌شرکت‌های دیگر و یا مشاغل دیگر می‌شوند.با وجود اینکه می‌توان با سرمایه گذاری روی این بخش و آموزش کافی نیروها‌ تا حد زیادی از هدر رفت سرمایه و دانش‌درون سازمانی جلوگیری کرد،با این حال روش‌های دیگری نیز برای‌اینکار‌ وجود دارد.

بخش زیادی از وظایف یک ویزیتور شرکت مواد غذایی،چک کردن موجودی و همینطور کسب‌ اطلاع ازسلیقه مشتریان بوده تا بتوان سفارشات درستی را به این مراکز ارسال کرد.درصورتی که با کمک نرم افزارهای مناسب بتوانیدروال سفارشات هر مشتری را پیدا کرده‌ و دقیقا بهترین پیشنهاد ممکن را به او عرضه کنید،دیگر نیازی به صف طویل بازاریابان نداشته و فروش خود را هوشمندانه‌تر مدیریت خواهید کرد.

پاسخگویی به سازمان های بیرونی

هر کسب و کاری که داشته باشید در نهایت باید به سازمان‌هایی مانند اداره دارایی، مالیات بر ارزش افزوده‌ وزارت بهداشت، تعزیرات، بیمه و تامین اجتماعی، صنعت،معدن و تجارت و…جواب پس داده‌و اطلاعات مالی خود را به صورت شفاف دراختیار آن‌ها قرار داد.همانطور که گفتیم،شرکت‌های‌مواد غذایی حجم فروش بسیار بالایی‌داشته ودر این حجم از معاملات نباید هیچگونه مشکل مالی به وجود آید

هر کدام از سازمان‌های فوق درقبال وظایف خود بسیار حساس عمل کرده و از شما نیز انتظار دارد تا به خوبی با آن‌ها همکاری کنید. وجود یک بانک اطلاعاتی شفاف‌صریح و روشن از نقل و انتقالات مالی و همینطور میزان فروش باعث می‌شود هنگام پاسخگویی به این مراکز با مشکلی روبرو نشده و ازآنجا که یک سیستم اتوماسیون می‌تواند بدون اشکال و اشتباهات انسانی تمامی این سفارشات را ثبت و ضبط کند‌ استفاده از برنامه‌های کامپیوتری انتخاب بسیارخوبی برای شما خواهد بود.

سودآوری


هدف ازشکل گیری هر کسب‌وکار و بیزینسی این است که به سودآوری برسد و تمامی نیروهای انسانی درگیر با آن از این فعالیت به منفعت مالی دست پیدا کنند.
درصورتی که نتوان‌ مدیریت مالی درستی در یک‌ شرکت‌ مواد غذایی‌ پیاده سازی کنیم‌‌ تمام زحماتی که دیگر افراد در این‌ مسیر کشیده‌اند از بین رفته و شرکت دچار ضررهای هنگفت‌ می شود.
تنها درصورتی به جنبه‌های مالی یک شرکت‌مانند روش‌های‌ صحیح تامین کالا کاهش خواب کالا، مدیریت هزینه‌های توزیع، مالی، فروش و سربار به روزبودن‌ گزارشات سود و زیان به تفکیک‌ کانال های فروش و تک‌ به‌ تک کالاها می توان اشراف خوبی داشت که از نرم افزارهای مالی مناسب بهره‌ برد. شایدبتوان گفت بهترین ابزار برای یک مدیر درشرکت مواد غذایی یک نرم افزار پخش مویرگی‌مناسب و کامل است.