نرم افزار پخش مویرگی و امکانات آن

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ نویسنده: shahin

نرم افزار پخش مویرگی و امکانات آن

اگر محصولات از صنعت پخش برخواسته نشوند، محصولی به کاربر نهایی نخواهد رسید. چه شما یک تولید کننده باشید، یک فروشگاه آجر و ملات خود را داشته باشید و یا یک تجارت الکترونیک را اجرا کنید، کلید موفقیت شما، توزیع موثر محصولات تان است.
هنگامی که یک شرکت / کسب و کار، محصولی را تولید می کند، روش ها و تکنیک های مختلفی را برای دسترسی راحت مصرف کننده به محصولش به کار می گیرد. یکی از روش های بازاریابی، توزیع است. بدون یک طرح توزیع مناسب، هیچ محصول یا خدمتی به مشتری مورد نظر نمی رسد. شرکت ها از “کانال های مختلف توزیع” استفاده می کنند تا محصول را به دست مخاطبان مورد نظر برسانند. هنگام انتخاب کانال توزیع مناسب، بازاریابان از استراتژی های توزیع استفاده می کنند که به شدت تحت تأثیر ساختار بازار و منابع شرکت قرار دارد.

بهترین راه برای اجرای یک استراتژی پخش مویرگی ، فروش محصولاتی است که در استفاده روزمره بوده و بیشتر خریداری می شوند. به عنوان مثال، خمیر دندان در کارخانه ساخته شده است، اما همه مارک های معروف که خمیر دندان عرضه می کنند، آنها را در تمام فروشگاه های مواد غذایی، داروخانه ها و در هر جای دیگر که راحت  در دسترس مشتری باشد، قرار نمی دهند. شرکتی که محصولات خود را از طریق استراتژی “پخش مویرگی” به فروش می رساند ، سود بسیاری کسب می کند ، زیرا برند و نام تجاری اش به خوبی شناخته خواهد شد که این کار به آنها کمک می کند تا وفاداری برند نیز ایجاد نمایند. مزایای خرده فروشی، جایی است که کالاهای یک نام تجاری بیشتر توزیع شود. اکثر برندهایی که در همه جا دیده می شوند، از نظر مشتری به عنوان یک انتخاب عالی در تمام فروشگاه های مواد غذایی محلی شناخته می شوند. این باعث احساس رضایت مشتریان شده و به خرده فروشان فرصتی برای ایجاد یک شهرت مثبت در مشتریان و سایرین می دهد.

به زبان ساده ، پخش مویرگی، یک استراتژی بازاریابی است که شرکت ها برای در دسترس قرار دادن محصولات شان به طور گسترده، استفاده می کنند. به عنوان مثال نوشیدنی . شما می توانید یک قوطی نوشیدنی را عملاً در همه جا پیدا کنید، چه سوپرمارکت، ایستگاه بنزین، داروخانه – یا هر موقعیت دیگری.
برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص توزیع و پخش مویرگی اینجا کلیک کنید.
محصولاتی که به طور گسترده فروخته می شوند معمولا ارزان قیمت یا محصولاتی ضروری هستند. در استراتژی پخش مویرگی ، واحد فروش سعی دارد که با در دسترس قراردادن تمام محصولاتش در بازار موجود، فروش بیشتری را بدست آورد. مشتریان لزوما بر اساس بخش جمعیت شناختی خاص خود مورد هدف قرار نمی گیرند. پخش مویرگی برای محصولاتی مانند آدامس، دارو، نوشیدنی ها،محصولات لبنی، لوازم آرایشی، صابون و غیره که در آن عامل اصلی تصمیم گیری در خرید، راحتی و دسترسی است، مناسب می باشد.

اما امروزه در دسترس بودن روش های نوآورانه مانند “نرم افزار پخش”، به سرعت در حال تغییر چهره صنعت پخش است.به دلیل گستردگی کسب و کار و پیچیدگی فعالیت ها در شرکت های توزیع و پخش مویرگی به نرم افزار های ویژه ای در این صنعت نیاز است. حجم تراکنش بسیار بالا و نگرانی بازگشت سرمایه باعث ایجاد کنترل های بسیاری در این حوزه شده است. بازیگران اصلی نرم افزارهای صنعت پخش مویرگی تعداد محدودی هستند. و اما بهترین نرم افزار پخش مویرگی به حجم کاری و نوع صنعتی که در آن فعالیت می کنید بستگی دارد. جهت دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص ماهیت پخش مویرگی  اینجا کلیک کنید.

چالش هایی که شرکتهای پخش با آن مواجه می شوند چه هستند؟

در زیر به ۱۰ مورد از مهم ترین چالش های پخش مویرگی اشاره شده است:

  • عدم هماهنگی
  • مدیریت موجودی
  • نبود اطلاعات تقاضا
  • وابستگی به منابع انسانی
  • مدیریت سفارش
  • اجتناب از کمبود
  • انقضاء
  • مدیریت انبار
  • کنترل دما
  • رصد حمل و نقل

برای مطالعه بیشتر در مورد چالش هایی که شرکتهای پخش با آن مواجه می شوند اینجا کلیک کنید.

راه حل مبنا برای این موضوع در اختیار قرار دادن نرم افزار MabnaERP ابری است. اگر شما به دنبال یک سیستم ERP برای کسب و کار خود هستید، با گزینه های زیادی مواجه خواهید شد. هنگام انتخاب بین گزینه های موجود، یکی از مهم ترین تصمیم هایی که باید گرفته شود این است که آیا یک راه حل ERP ابری را انتخاب کنید، یا یک ERP در محل؟

 نرم افزار ERP تحت وب  چیست؟

رایانش مبتنی بر ابر (همچنین به نام نرم افزار به عنوان یک سرویس یا SaaS) به کاربران امکان دسترسی به برنامه های نرم افزاری را می دهد که از طریق منابع پردازش مشترک (مانند پاور پردازش ، حافظه و ذخیره سازی دیسک) اجرا می شوند. این منابع، در مراکز داده ای نگهداری می شوند که مختص میزبانی برنامه های مختلف در سیستم عامل های مختلف هستند.

نرم افزار ERP ابری ،  یک نرم افزار خدماتی است که اجازه می دهد تا کاربران به نرم افزار برنامه ریزی منابع (ERP) در اینترنت دسترسی داشته باشند. .ERP ابری، به طور کلی دارای هزینه های پیش روی بسیار پایین تری است، چرا که منابع پردازش، بجای اینکه به طور کامل خریداری و در محل نگهداری شوند، به طور ماهانه اجاره داده می شوند. .ERP تحت وب همچنین به شرکت ها اجازه می دهد تا در هر زمان، از هر مکانی به برنامه های کاربردی حیاتی خود دسترسی پیدا کنند.
برای شناخت بیشتر نرم افزار ERP تحت وب اینجا کلیک کنید.

تفاوت اصلی بین یک ERP مستقر در محل و ERP ابری روشن است :ERP مستقر در محل ، راه حل های محلی نصب شده بر روی سخت افزار و سرور های شرکت شما است که پس از نصب توسط کارکنان IT تان مدیریت می شود؛ در حالی که ERP ابری یا SaaS  ، به عنوان یک سرویس ارائه می شود. با استفاده از این نوع استقرار، نرم افزار ERP یک شرکت و داده های مرتبط با آن به وسیله ارائه دهنده ERP به طور مرکزی (در ابر “اینترنت”) مدیریت شده و توسط مشتریان با استفاده از یک مرورگر وب قابل دسترسی هستند.(پرتال مشتریان)
تفاوتی که ممکن است برای همه واضح نباشد این است که نوع استقرار ERP ای که شما انتخاب می کنید، می تواند تاثیر قابل توجهی در کسب و کار شما داشته باشد.

به منظور کسب اطلاعات بیشتر در مورد تفاوت های ERP  در محل و ERP ابری اینجا کلیک کنید.
مهمترین مزایای ERP ابری، فراتر از صرفه جویی در هزینه هاست و شامل موارد زیر می شود:

  • پرداخت فقط برای منابع رایانش مورد نیاز.
  • نرخ ماهانه ثابت، بنابراین شرکت ها می توانند پول خود را در سایر طرح های تجاری استفاده کنند.
  • بهره گیری سریع تر از برنامه های Cloud ERP ، به علت اینکه نصب سخت افزار و نرم افزار در سرورها یا دستگاه های کاربر مورد نیاز نمی باشد.
  • توانایی تنظیم میزان خدمات ابری، زمانی که رایانش یا ذخیره سازی شرکت به تغییرات مداوم نیاز دارد.
  • آسودگی خاطر از این که داده ها پشتیبان گیری شده اند و یک برنامه بازیابی وجود دارد.
  • دوری از حملات به سرور شرکت، زیرا داده ها در یک محل ذخیره نمی شوند، بلکه در ابر(اینترنت) ذخیره می شوند.
  • دسترسی به سیستم از هر نقطه باعث می شود که یک شرکت بتواند از لحاظ جغرافیایی گسترش یابد زیرا اینترنت در همه جا وجود دارد و نیازی به پیاده سازی سخت افزار و نرم افزار در مکان های دوردست نیست.
  • پیاده سازی سریع: مبنا طیف گسترده ای از راه حل های ERP را ارائه می دهد، این راه حل ها می تواند بسیاری از نیازهای سازمانی را برآورده سازد. انتخاب بین راه حل های و محصولات مختلف با توجه به نیازهای کسب و کار شرکت انجام می شود.
  • تمرکز بر شایستگی های اصلی: سیستم های ERP تحت وب، به شرکت ها در مدیریت موثرتر کارآیی کمک می کند و به شرکت ها فرصتی برای تمرکز بر نگرانی های دیگر (مربوط به فعالیت های اصلی) می دهد.
  • استفاده از تکنولوژی پیشرفته : کار بر روی وب اجازه می دهد تا سازمان به فناوری های تخصصی و رایانش پیشرفته ، دسترسی پیدا کند.
  • دسترسی ، تحرک و قابلیت استفاده بهبود یافته: برنامه های کاربردی تحت وب در یک محیط باز، که گزینه های دسترسی را افزایش می دهد، کار می کنند.افزایش قابلیت دسترسی، به نوبه خود، باعث افزایش قابلیت استفاده از ERP تحت وب در داخل و خارج از سازمان می شود.
  • اتوماسیون فروش: با توجه به فاصله جغرافیایی بین مشتریان و نمایندگان فروش ، مسائل مربوط به فروش می تواند به طور خودکار بر روی وب انجام شود.

ارائه دهندگان زیادی در بازار وجود دارند که راه حل های ERP سنتی یا راه حل های ERP ابری ارائه می دهند. اما پلتفرم های پیاده سازی یا فناوری های مورد استفاده شان متفاوت هستند. ماژول های پایه و مشترکی وجود دارند که می توانند در هر سیستم ERP یافت شوند. بسته به نیاز سازمان ها، اجزای مورد استفاده، یکپارچه شده و یک سیستم ERP سفارشی فراهم می شود. تمام ماژول های زیر را می توان در هر سیستم ERP پیدا کرد:

  • منابع انسانی
  • انبارداری
  • فروش و بازاریابی
  • خرید
  • حسابداری مالی
  • مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)
  • مهندسی / تولید
  • مدیریت زنجیره تامین (SCM)

برای مطالعه توضیحات بیشتر در این خصوص اینجا کلیک کنید.

اما پیاده سازی  ERP می تواند یک کار چالش برانگیز باشد.

یک تعهد بزرگ مانند برنامه ریزی یک سیستم ERP مستلزم آن است که تمام واحدهای سازمان برای انتقال صحیح دارای اهداف و دیدگاه مشترک باشند. البته، گفتنش آسان تر از عمل است. زمانی که یک شرکت در طول این انتقال با مشکلات جدی رو به رو شد، مطمئن باشید که این مشکلات نتیجه ی یک یا چند عامل بوده است، عواملی از جمله:

  • جمع آوری ناکارآمد نیازهای سیستم
  • محروم کردن کاربران در امر تصمیم گیری
  • انتخاب نادرست میان نرم افزار تحت وب و در محل
  • بودجه های ناکافی برای پرسنل IT
  • پیاده سازی یکجا
  • نادیده گرفتن مدیریت تغییر
  • کمبود سرمایه گذاری / پشتیبانی برای تیم پیاده سازی
  • ارتباطات ضعیف

برای مطالعه بیشتر در مورد اینکه چرا پیاده سازی ERP یک کار چالش برانگیز  است؟ ۸ اشتباه رایج شرکت ها در پیاده سازی یک سیستم ERP اینجا کلیک کنید.

در محیط صنعتی بشدّت رقابتی امروز، تولید کنندگان، توزیع کنندگان، عمده فروشان، خرده فروشان و شرکت های انبارداری باید عملیات را برای حفظ کارایی، کنترل هزینه ها و به حداکثر رساندن بهره وری در تمام سطوح فرآیند مدیریت موجودی بهینه سازی کنند.
ERP یک راه حل مدیریت موجودی قدرتمند را فراهم خواهد کرد که مزایای بسیاری را به شما ارائه می دهد، که از جمله آنها کارایی مطلوب، کاهش قابل توجه هزینه و افزایش بهره وری است .ERP راه حل هایی سفارشی برای کسب و کار شما فراهم می کند که سطوح موجودی، تولید موجودی، فروش و نگرانی های لجستیک مانند ذخیره سازی و حمل و نقل را ردیابی کرده، و قابلیت های منحصر به فرد هدف مندی را که به موفقیت شما در دستیابی به اهداف تان کمک می کند، نیز فراهم می کند. یکپارچه سازی قدرتمند و آسانِ ERP ،پیاده سازی بصری را امکان پذیر کرده و به طور کلی تمام جنبه های کسب و کار شما را بهبود می بخشد که آن را به یک ابزار کارآمد و موثر مدیریت موجودی تبدیل می کند.
اگر میخواهید بدانید که یک سیستم ERP چگونه می تواند عملکرد مدیریت موجودی را بهبود بخشد اینجا کلیک کنید.
آیا سیستم ERP قادر خواهد بود تا همراه با کسب و کار شما رشد کند؟
مقیاس پذیریِ یک سیستم جهانی ERP ، از کسب و کار شما در حین رشد آن پشتیبانی می کند. یک سیستم متمرکز، با نمونه های قابل تنظیم برای هر کسب و کار جدید، باعث می شود ایجاد پروسه های کسب و کار در مکان های جدید. سریعتر و آسان ترانجام شود،  نرم افزار ERP شما باید از رشد تجارت شما حمایت کرده و آن را محدود نکند.

مترجم شاهین نوعی

مقالات مرتبط
نرم افزار پخش مویرگی
نرم افزار پخش مویرگی / مزایا و چالش ها
هفت زیرسیستم مورد انتظار از یک نرم افزار توزیع و پخش مویرگی