گزارش و گزارش ساز در نرم افزار

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ نویسنده: shahin

چند نکته پیرامون گزارش و گزارش ساز در نرم افزار

امروزه یکی از دغدغه های بزرگ و چالش بر انگیزی که باعث ایجاد نیاز برای خرید نرم افزار در واحد های صنفی مختلف می شود نبود گزارشات مدیریتی مناسب برای افراد وسمت های مختلف در چارت سازمانی این واحد ها می باشد. یک گزارش ساده اما موثر می تواند نقاط ضعف و قوت سازمان را برای سرمایه گذاری های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت نمایان سازد. و نبود یک سیستم گزارش دهی مناسب نه تنها سدی برای رشد سازمان خواهد بود بلکه آسیب های جبران نا پذیری می تواند بر جای بگذارد که این آسیب ها می توانند تا مرز بی اعتمادی بین نیروی انسانی فعال در سازمان پیش برود. این امر بدیهی است که مستندات آماری دقیق بسیار موثر تر از تخمین های ذهنی و شفاهی حاصل از حدس گمان می باشد.

یکی از دغدغه های مهم در زمینه گزارش گیری برای نهاد ها و سازمان های کوچک و بزرگ مختلف در حوزه خرید نرم افزار، سیستم گزارش ساز پویا می باشد. این روز ها پارامتر های منحصر به فردی در سازمان ها موجودند که وجه تمایزشان با دیگر شرکت ها نیز محسوب می شود. این پارامتر که از تفاوت ها در کالاها یا خدمات ارائه شده و یا فرهنگ سازمانی نشات می گیرند باعث ایجاد نیاز در گزارشات منحصر به فردی شده است که منطبق بر پارامتر های هر سازمان بنا می شوند. با توجه به این چالش نیاز به یک سیستم نرم افزاری که مجهز به گزارش ساز پویا باشد بیشتر از هر زمانی در مجموعه های کوچک و بزرگ دیده می شود .

امروز نرم افزار جامع یک پارچه MabnaERP با توجه به نیازهای بومی و غیر بومی  بیش از چند هزار مجموعه کوچک و بزرگ فعال در صنعت، بخش بزرگی از نیاز ها پیرامون گزارش و گزارش گیری را پوشش داده است. که حاصل آن ایجاد چند صد گزارش آماده در بخش های حسابداری انبار فروش خزانه داری تولید، توزیع، پخش مویرگی، تعمیر و نگهداری، خرید، اتوماسیون، مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) و… می باشد.

سیستم گزارش گیری مبنا با قبلیت دریل اند دران (drill and drone) این امکان را به شما می دهد که از یک گزارش به گزارشی دیگر و یا به بخش دیگری از زیر سیستم های موجود در نرم افزار برای رویت مستندات موجود با جزئیات بیشتر حرکت کنیم.

همچنین سیستم گزارش گیری نرم افزار جامع یک پارچه MabnaERP مجهز به یک سیستم گزارش ساز پویا می باشد. گزارش سازی پویا یا همان داینامیک (Dynamic) ابزاریست که این امکان را به شما می دهد تا در هر لحظه و هر جا بتوانید گزارشات مورد نیاز خود را تولید کرده و از آن استفاده کنید و در صورت نیاز آن را ذخیره کرده تا در صورت نیاز برای گرفتن گزارشات بیشتر از آن در بازه های زمانی مختلف و در سطوح مختلف دوباره به آن دسترسی داشته باشید.

همچنین در سیستم گزارش گیری MabnaERP قابلیت دسترسی و ارائه گزارشات نموداری (نمودار های دایره ای استوانه ای و…) وجود دارد. و زیر سیستم جداگانه ای از سیستم گزارش گیری به عنوان داشبورد مدیریتی با هدف رصد مجموعه در یک نگاه برای بخش های مختلف شرکت ها طراحی و پیداه سازی شده است و این داشبورد با توجه به نیاز سازمان های مختلف همواره در حال توسعه و متناسب سازی (Customization) می باشد.